Page 60 - Revista ZIUA Cargo august 2019
P. 60

   Ben Coulter, șeful sustenabilității la London Legacy Development Corporation:
„Știm că, pentru ca vehiculele conectate și autonome să aibă succes, trebuie să permitem inovatorilor de transport să testeze într-un mediu urban complex, care să includă vehicule conduse de oameni și pietoni. Exact acest lucru putem face la Parcul Olimpic Queen Elizabeth, permițând implicațiile practice ale acestei tehnologii pentru viața de zi cu zi a oamenilor să fie explorate pe deplin, înainte de a fi introduse mai pe larg. Aceasta face parte dintr-un program mai larg de lucru în curs la Parcul Olimpic Queen Elizabeth, pentru a utiliza tehnologie și abordări integrate pentru a inova și a sprijini funcționarea unor locuri eficiente în resurse, cu emisii reduse de carbon, conectate.”
Vehiculele
autonome,
în plin progres
În ultimii ani, trendul vehiculelor autonome a prins din ce în ce mai multă consistență. Transportul public este o ramură ce ar putea beneficia enorm, iar oamenii din industrie au dat drumul unor teste pe drumuri publice.
  Avem turisme ce au capacita- tea tehnologică să ofere auto- nomie completă, avem cami- oane ce pot rula autonom în regim de „platooning”, momentan la nivel de teste, infrastructura și legislația rămâ- nând un pic în urma tehnologiei. Până când acestea se vor alinia, testările continuă.
24 de kilometri pentru probe
Smart Mobility Living Lab (SMML), cel mai avansat punct de testare urban conectat al Regatului Unit pentru vii- toarele soluții de transport și mobili- tate, a anunțat primele sale rute de testare pentru autovehicule autonome în Marea Britanie. Aflate în Royal Borough of Greenwich și Parcul Olim- pic Queen Elizabeth din Stratford, rutele de testare reprezintă o premieră nu doar pentru Londra, ci și pentru in- dustria britanică, aceasta oferind, pen- tru prima dată, inovatorilor din trans- porturi capacitatea de a-și proiecta propriile rute de testare pe drumurile publice în condiții reale din mediul urban. Infrastructura avansată de monitorizare a drumului va fi instalată pentru a crește siguranța și a oferi
informații despre comportamentul vehiculelor în situații reale.
Conform studiului de cercetare al SMLL în ceea ce privește piața vehicu- lelor conectate și autonome (CAV), 84% dintre factorii de decizie din in- dustrie sunt de acord că Marea Brita- nie are nevoie de propriile sale facilități de testare. 67% dintre ei, de aseme- nea, sunt de acord că prin intermediul CAVS drumurile vor deveni mai sigure, capacitatea de a testa vehiculele într-un mediu cotidian scalabil fiind esențială pentru dezvoltarea și rularea mașinilor fără șofer.
Zonele de testare însumează 24 de kilometri de drumuri (existente) monitorizate de la distanță, în timp
real, printr-un sistem de camere (CCTV) și au senzori pe marginea drumului pentru colectarea și partaja- rea datelor atât din sistemele vehicu- lelor testate, cât și din comunicațiile dintre vehicul și infrastructură. Clienții SMLL vor putea crea propriile rute per- sonalizate în jurul celor două zone de testare. Traseele SMLL încorporează o gamă largă de amenajări de drumuri și joncțiuni, traversări, zonă de autobu- ze și piste pentru ciclism, pentru a tes- ta performanța vehiculului în condiții urbane reale.
Consorțiul din spatele Smart Mobility Living Lab are în componență: Laboratorul de Cercetare a Transpor- turilor (TRL), compania de inovare ur- bană, DG Cities, precum și Cisco, Cubic, Universitatea Loughborough, Transport pentru Londra și Parcul Olimpic Queen Elizabeth.
Olanda permite testarea pe drumurile publice
În Olanda, a intrat în vigoare, de la 1 iulie, o lege care permite testarea, pe drumurile publice, a vehiculelor complet autonome, fără șofer la bord, dar în condiții stricte. Din 2015 și până la acel moment, era permisă testarea vehiculelor autonome numai cu șofer la bord.
Înainte ca ministerul de resort să acorde permisiunea pentru un astfel de test, cererea este analizată de către RDW (prefectura), de poliție, de admi-
  60 .................................................................................................................................................. august 2019
PIAȚĂ ȘI COMPANII
















































































   58   59   60   61   62