Page 23 - Revista ZIUA Cargo Septembrie 2019
P. 23

    Separarea CNH în două mari linii de business
Compania CNH Industrial a prezentat noul său plan de afaceri pe cinci ani, 2020-2024, la evenimentul Zilei Piețelor de Capital din New York, SUA, desfășurat la începutul lunii septembrie. Scopul este transformarea structurii și performanței companiei pe cele cinci segmente de operare, pentru a-și realiza întregul potențial, planul având următorii piloni:
• Vânzările nete estimate vor ajunge la o rată anuală de creștere de 5%.
• Creșterea semnificativă planificată a investițiilor anuale privind dezvoltarea produselor pentru toate segmentele totalizează 13 miliarde de dolari pe durata planului, până în 2024.
• Marja EBIT ajustată a activităților comerciale va ajunge la 8% până în 2022 și 10% până în 2024, cu EBIT ajustat dublându-se față de nivelurile actuale.
• Separarea activelor On-Highway (segmentele vehiculelor comerciale și grupurilor motopropulsoare) de activele Off-Highway (segmentele de agricultură, construcții și de specialitate) va rezulta în crearea a două entități listate.
celule de combustibil ale Nikola. Ur- mătoarele vehicule vor beneficia în urma acestui parteneriat: Nikola ONE, camioanele cu cabină de dormit Clasa 8 conforme cu NAFTA; Nikola TWO, camioanele cu cabină de zi Clasa 8 conforme cu NAFTA și Nikola TRE, camioanele de mare capacitate cu cabină deasupra motorului (cab-over) conform cu reglementările UE.
Nikola va contribui cu tehnologii pentru o societate mixtă europeană cu CNH Industrial, care va cuprinde experiență de top în industrie privind celulele de combustibil, arbori electrici, inversoare, suspensie independentă, depozitarea de combustibil hidrogen la bord, funcționalitate de actualizare a software-ului over-the-air, info-diver- tisment, comenzile vehiculelor, proto- coale de comunicare vehicul-stație, cir- cuite electronice de propulsie și acces la o rețea de alimentare cu hidrogen.
Celulele de combustibil
Tehnologia cu celule de combus- tibil este următorul pas logic de la mo- toarele alimentate cu gaz natural liche- fiat (LNG), deoarece este adaptată pe rețelele de realimentare existente, per- mițând producția locală, la fața locului, de hidrogen. FPT Industrial a promo- vat soluțiile alternative de propulsie de mai bine de două decenii, produ- când 50.000 de motoare alimentate cu gaz natural, până acum. Iveco este liderul european absolut în privința ve- hiculelor pe gaz natural, cu 28.000 de camioane și autobuze având motoare FPT Industrial.
Pe termen scurt
Punctele de reper strategice pe termen scurt ale proiectului cuprind industrializarea camioanelor Clasa 8 alimentate cu celule de combustibil Nikola TWO pentru piața nord-ameri- cană, precum și integrarea tehnologiei Iveco S-Way pentru camioane la mo- delul cu cabină deasupra motorului Nikola TRE, alimentate cu baterii elec- trice atât pentru piața europeană, cât și pentru cea din SUA. Pe termen lung, o societate mixtă europeană va acoperi vehiculele electrice cu baterii (BEV) și vehiculele electrice cu celule de combustibil (FCEV) lansate până în trimestrul 4 al lui 2022. Nikola va profita de pe urma rețelelor de garan- ție, service și vânzări din Europa ale Iveco, pentru a accelera accesul pe piața europeană.
Grupul CNH Industrial oferă o gamă largă de produse, înglobând
mărcile: Case IH, New Holland Agriculture și Steyr pentru echipamen- te agricole și tractoare; Case și New Holland Construction pentru utilaje de terasamente; Iveco pentru vehicule comerciale; Iveco Bus și Heuliez Bus pentru autobuze și autocare; Iveco Astra pentru vehicule de construcții și minerit; Magirus pentru vehicule pen- tru incendii; Iveco Defense Vehicles pentru protecție civilă și apărare; FPT Industrial pentru motoare și elemen- te de transmisie.
Nikola Corporation proiectează și produce vehicule electrice cu hidro- gen, transmisii pentru vehicule electri- ce, componentele de vehicule, sisteme de depozitare a energiei și stații de hidrogen. Compania este privată, își are sediul în Arizona și are, deja, peste 14.000 de camioane precomandate.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro
septembrie 2019 .......................................................................................................................................... 23
 CAMIOANE ȘI SERVICII
















































































   21   22   23   24   25