Page 21 - Revista ZIUA Cargo Septembrie 2019
P. 21

       surătoare NEDC) și o viteză limitată la 90 km/h, e-Crafter se încadrează în nevoile reale de utilizare a vehiculelor comerciale ușoare în mediul urban.
Bateriile folosite pentru a propulsa van-ul au fost montate în podeaua spațiului de cargo, astfel încât confor- tul celor ce călătoresc în cabină nu este afectat, precum nici spațiul cargo, de 10,7 mc și, în funcție de versiunea aleasă (3 de lungime, 3 de înălțime) poate transporta o încărcătură ce poate varia între 1 și 1,72 t. Interesant la bateriile li-ion utilizate (un pachet de 38,5 kWh) este faptul că ele pot fi încărcate la 80% din capacitate în numai 45 de minute, conform produ- cătorului, de la încărcătoare de tip CCS (Combined Charging System), aflate în dotarea standard a e-Crafter, și în 5h20m până la 100% de la o pri- ză ce oferă curent alternativ (7,2 kW). Există și varianta încărcării de la o priză obișnuită, situație în care perioa- da de încărcare ajunge la 17 ore.
Utilitara este propulsată de un motor electric, ce oferă un cuplu de 290 Nm și produce echivalentul a 136 CP, putere transmisă către lanțul cine- matic grație unei transmisii automate cu o singură treaptă de viteză (EQ 290). Tot conform datelor oficiale, în- cărcat cu 975 kg, consumul combinat este de 21,54 kW/100 km, ceea ce ar echivala unui consum de 2,1 litri de motorină la 100 km.
La capitolul echipare standard, ver- siunea electrică beneficiază, printre al-
tele, de ParkPilot (un asistent la parca- re cu 16 senzori ultrasonici, distribuiți de jur împrejurul vehiculului), o cameră față multifuncțională și o cameră pentru marșarier, sistemele Automatic Post- Collision Braking și Crosswind Assist. Farurile sunt LED integral, există sistem automat de aer condiționat Climatronic, scaune Comfort încălzite, pompă de căldură, parbriz încălzit și sistemul de navigație „Discover Media”, cu funcția „App Connect” de integrare a aplicațiilor mobile.
„Pe baterii”
E drept, încă mai putem spune „pe cai”, puterea fiind prezentată ca echi- valență a cailor putere, dar încercăm să ne adaptăm, ușor-ușor, trendului electric. Am avut ocazia să testăm, în regim urban, un e-Crafter. În ceea ce privește ergonomia, confortul și poziția șoferului, manevrabilitatea combinată cu senzația de siguranță, Crafter a convins, mai ales de la lansarea celei de-a doua generații, în 2016. Însă latura sa electrică rămăsese o enigmă. Atunci când privești cifrele ai, poate, tendința să nu iei în serios „povestea” spusă de VW, dar, după ce petreci puțin timp în spatele volanului, începi să vezi că „se leagă”.
Accelerația este chiar impresio- nantă. Liniștea la rulaj în „zona verde” de asemenea, impresionantă și ea. Atunci, însă, când calci accelerația, zgomotul de vehicul electric își face
simțită prezență, dar doar în habitaclu. Pe stradă, mașina rulează lin și fără zgomot. Bateriile se pot încărca și în mers, atunci când condițiile de trafic și de relief o permit, ridicând piciorul de pe accelerație și lăsând mașina să ruleze ca și cum ar fi în „frână de motor”, cel puțin aceasta este senza- ția. Ba chiar un pic mai puternică. Părerea mea este că ar trebui cumva conectată cu frânarea, cu aprinderea stopurilor mai exact, precum este la retarder, pentru a nu cauza neplăceri colegilor de trafic ce merg în spate. Va fi greu să faci pe cineva să spună ceva rău despre mașină după ce are ocazia să se convingă că soluția Volkswagen Vehicule Comerciale are acoperire în realitate.
În ceea ce privește prețul, modelul testat de către noi, L3H3 din punct de vedere al caroseriei, este de 63.300 de euro, fără TVA/73.300 de euro, cu TVA inclus.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro
septembrie 2019 .......................................................................................................................................... 21
Date tehnice
Putere: 136 CP
Cuplu maxim: 290 Nm Transmisie: EQ 290, o treaptă Autonomie: 150 km
Sarcină utilă: 1-1,72 t
Baterii: 38,5 kW
Consum mediu: 21,54 kW/100 km
       CAMIOANE ȘI SERVICII















































































   19   20   21   22   23