Page 50 - Revista ZIUA Cargo Septembrie 2019
P. 50

  31 din cele 79 de incidente s-au produs prin atacuri asupra camioanelor aflate în cursă.
   recunoașterea mărcii, la perspectiva satisfacerii clienților, acest lucru poate fi benefic. Dar trebuie să se acorde atenție controlului asupra acestor uni- forme. De exemplu, ar putea un an- gajat temporar să folosească uniforma pentru a reprezenta în mod fals com- pania, pentru acces la premise, vehi- cule sau marfă?
• Acces la legitimații de serviciu. Legitimațiile de identificare sunt imple- mentate ca măsuri de control de secu- ritate. Unele dintre acestea pot oferi acces la zone cu acces restricționat. Trebuie luate în considerare controale stricte pentru monitorizarea și admi- nistrarea acestor legitimații. Este posibil ca angajații să utilizeze legiti- mațiile altora? Angajații temporari au nevoie de o legitimație de acces com- plet, sau li se limitează accesul?
Aveți în vedere un sistem anonim de raportare care să permită persona- lului să semnaleze incidentele de se- curitate sau problemele pe care le au. Această sursă de informații poate fi extrem de valoroasă pentru operator, pentru o mai bună înțelegere a riscu- rilor existente în cadrul personalului.
Social media și comunicațiile
Social media reprezintă un risc de securitate în creștere. În special în rândul personalului mobil, aplicațiile social media sunt folosite în mod frec- vent ca modalități de a ține legătura cu prietenii, familia și colegii. Toate
postările, însă, sunt sensibile la loca- lizare și au potențialul de a divulga o serie de date valoroase de securitate. Dacă includ data, ora și locația pot, de exemplu, să arate că șoferul nu se află la bordul vehiculului.
Personalul non-mobil este, la rân- dul său, susceptibil de astfel de riscuri și este capabil să împărtășească, fără voie, informații valoroase. Dacă, de exemplu, se laudă prietenilor că des- carcă un container cu bunuri valoroa- se sau ultimul răcnet în materie de jo- curi video, acest lucru are potențialul de a atrage atenția eventualilor hoți.
În timp ce poate fi greu să restricționeze personalul în a folosi platformele de social media, operatorii ar trebui să se gândească să organizeze traning-uri de creștere a conștientizării riscurilor de împărtășire a informațiilor și a modului în care acestea pot fi folosite, în cazul în care încap pe mâinile cui nu trebuie.
Dar nu este indicat să uităm nici de metodele tradiționale de comuni- care. Training-urile trebuie să aibă în vedere și riscurile de divulgare involun- tară a informațiilor către străini. Con- versațiile cu terți despre marfa pe care o manipulați sau transportați, sau des- pre încărcările regulate dintr-un anumit loc, despre întârzierile suferite într-o anumită locație pot fi valoroase pentru structurile de crimă organizată. Nu
puteți ști niciodată cine vă ascultă conversațiile!
La nivel operațional, informațiile despre ce marfă se află în ce camion trebuie protejate oricând este posibil. Această informație este extrem de valoroasă. În timp ce este foarte util ca documentele care vizează aceste as- pecte să se afle la îndemână în dispe- cerat, nu puteți ști ce vizitator poate să le vadă întâmplător. Și nici dacă intențiile sale sunt oneste. Aceste informații și documente ar trebui ferite de privirile publicului ori de câte ori este posibil.
Instrucțiunile sunt o parte critică a procedurilor de management al securi- tății, în special în ceea ce privește per- sonalul temporar. În timp ce ar trebui, în general, să fie mai prudent să oferi doar un minimum de informații posibil pentru realizarea unei anumite sarcini, instrucțiuni clare ar trebui să fie fur- nizate în ceea ce privește:
• rutele
• procesele privind documentația • procesele și așteptările privind
comunicațiile
• procedurile companiei în ceea
ce privește securitatea.
Oferirea unei game mai largi de informații, inclusiv legate de securitate, ar trebui evitată pe cât posibil. De exemplu, informațiile privind localiza- rea camerelor de supraveghere pot fi foarte dăunătoare, de asemenea, cele despre momentele în care echipa- mentele de securitate sunt dezafectate sau în operațiuni de întreținere. Iar orice slăbiciuni cunoscute în ceea ce privește securitatea – un gard rupt sau o poartă inoperabilă – trebuie su- pravegheate cu strășnicie.
De asemenea, trebuie „păzite” cu atenție și informațiile privind specificația vehiculelor și echipamentele acestora. De exemplu, dacă departamentul de mentenanță dezvăluie involuntar infor- mații despre tehnologia de securitate montată pe camion, acest lucru genera vulnerabilități. Localizarea unor elemente precum dispozitivele de urmărire GPS sau a surselor lor de alimentare poate fi foarte valoroasă pentru cineva care are intenția să fure marfa sau vehiculul.
În ceea ce privește personalul din depozite, deși profilul se schimbă puțin, majoritatea principiilor mențio- nate rămâne valabilă.
sursa: Vigilant
traducerea și adaptarea: Raluca MIHĂILESCU raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
50............................................................................................................................................ septembrie 2019
ACTUALITATE










































































   48   49   50   51   52