Page 48 - Revista ZIUA Cargo Septembrie 2019
P. 48

   9,5 mil. EUR – valoare totală a pagubelor rezultate în urma unor acțiuni din interior, în primele șase luni ale anului 2019.
 26,5% dintre incidente au fost raportate în Rusia.
ACTUALITATE
   • (eventual) o verificare a creditelor încheiate.
Monitorizarea permanentă a personalului
În timp ce verificările inițiale se asi- gură că o organizație angajează per- sonal de încredere, totuși, oamenii, atitudinile lor și circumstanțele se pot schimba, fie gradual, fie ca reacție la anumite evenimente.
Studiile arată că 75% dintre acțiunile interne au fost făcute de către persoane care nu aveau intenții rele la angajare, dar care și-au schimbat optica în timp.
În multe cazuri, angajatul care a întreprins un astfel de act se afla în cadrul organizației respective de mai mulți ani.
Astfel, ar trebui realizate evaluări regulate de performanță. În timp ce performanțele pot fi administrate mult mai atent, schimbările de circumstanțe în ceea ce privește angajații pot fi iden- tificate în cadrul unui proces care poate include, dar nu se limitează la: schim- bări în relațiile personale, schimbarea
adresei, schimbări în situația financiară sau schimbări ale abilităților de a-și exercita rolul, cum ar fi suspendarea permisului de conducere etc.
În timp ce toate acestea se pot apli- ca tuturor angajaților, personalul de se- curitate, în mod particular, poate deveni vulnerabil atunci când se schimbă circumstanțele – poate fi integritatea lor compromisă prin mită, de exemplu?
În timp ce acest studiu se concen- trează în special pe riscul de furt de marfă, principiile identificate pot viza și riscurile de furt de vehicule, de trai- lere, de șasiuri, de containere, de iden- titate sau de combustibil.
În ceea ce privește personalul mobil (șoferii), în practică, acestora li se dă acces complet la:
• un autovehicul (și trailer/contai- ner) sau un bun foarte valoros, de până la 100.000 de euro
• informații valoroase despre com- panie/client/încărcătură
• marfa în sine, care poate fi foarte valoroasă
• reputația companiei, fiind repre- zentanții acesteia în fața clienților.
Angajații temporari
În orice afacere, vor exista inevi- tabil perioade de vârf, situații în care este necesară angajarea temporară de personal, uneori chiar foarte „din scurt”.
Acestea sunt situațiile în care operatorii trebuie să aibă implementat un proces foarte robust. Presiunea comercială și operațională nu ar trebui să înlăture necesitatea realizării unor verificări preliminare atente, în special să se afle dacă persoanele vizate au fost conce- diate anterior și care au fost motivele.
Atunci când este folosită o agenție de recrutare, asigurați-vă că înțelegeți complet și sunteți mulțumiți de proce- durile lor de verificare. Ce anume veri- fică și în ce mod? Sunt capabili să vă satisfacă cerințele înainte ca angajatul temporar să ajungă la dumneavoas- tră? Care sunt termenii și condițiile agenției? Oferă vreo acoperire de res- ponsabilitate dacă unul dintre angajații temporari pe care îi furnizează fie nu este capabil să își realizeze sarcinile, fie cauzează pierderi din neglijență?
Controale de management
Fără a fi exhaustivă, iată o listă a ele- mentelor cheie care trebuie controlate: • Angajații dvs. au acces la premi- sele, sistemele sau datele clienților? În ce măsură și pe ce bază este nece- sar și acordat acest acces? Clientul are cerințe de securitate? Sunteți în stare să îndepliniți, administrați și să controlați aceste cerințe pentru per-
sonalul respectiv?
• Accesul la uniforma companiei.
Adesea, este preferabil ca atât perso- nalul permanent, cât și cel temporar să poarte uniforma companiei. De la
 48............................................................................................................................................ septembrie 2019








































































   46   47   48   49   50