Page 25 - Revista ZIUA Cargo octombrie 2019
P. 25

  pentru toți șoferii români angajați în ca- drul grupului, atât în Italia, cât și în Slovacia.
Sunt inclusiv dispeceri care lucrea- ză pe timp de noapte, pentru a asigura un suport constant clienților. „Chiar dacă, la început, au privit cu semne de îndoială varianta de a lucra pe timp de noapte, astăzi colaborez cu angații foarte bine, în acest sistem”, a mai spus Eduard Florea, adăugând că, de la înființarea firmei, a format peste 40 de dispeceri. „Mă gândesc la schim- barea mentalității persoanelor pe care le aduc în birou. În România, oamenii nu înțeleg că, atunci când ajungi să lucrezi într-un sistem precum cel în care activăm noi, care nu implică și lucrul pe bursă, pentru a căuta curse, trebuie să ne focusăm pe comunicarea verbală și non-verbală cu șoferii. Tre- buie menținută continuu legătura cu ei, pentru a elimina pierderile generate de consumuri inutile create de șofer pe stradă, sau trasee calculate greșit, fără
a ține cont de taxele pe care infra- structura rutieră le presupune. De mul- te ori, prefer să angajez tineri fără ex- periență în domeniu. Din 2013 și până acum, cred că am pregătit în această meserie peste 40 de tineri.”
Comunicare pe tabletă... suport tehnic din Italia
Comunicarea cu șoferii se face prin intermediul unor tablete, care ofe- ră toate informațiile necesare, inclusiv harta traseului sau punctele unde tre- buie să ia pauză sau să alimenteze. „Sistemele informatice de care dispu- nem sunt extrem de bine puse la punct, pot urmări toate informațiile pri- vind modul în care conduc șoferii. A- cestea sunt disponibile la nivelul între- gului dispecerat, fiecare putând prelua datele de care are nevoie”, a men- ționat directorul general TN Logistika SK-RO.
Suportul tehnic privind conduita șoferilor la volan este, însă, gestionat din Italia. „Rezultatele sunt extrase lunar din soft și analizate, stilul de con- dus al fiecarui șofer este studiat, iar, în cazul în care se observă probleme, angajații cu o performanță redusă sunt formați pentru a le fi îmbunătățit randa- mentul. Consumul mediu a scăzut fan- tastic și datorită flotei noi, dar, mai mult decât atât, datorită modului în care s- a intervenit asupra stilului de condus. Este foarte greu să îi explici unui șofer cu 20 de ani de experiență că există evoluții din punct de vedere tehnic și lucrurile trebuie abordate diferit, pentru că sunt sisteme care îl ajută să consume mai puțin combustibil și efort.”
Grupul Torello testează atât din punctul de vedere al abilităților la volan cât și din punctul de vedere al utiliză- rii echipamentelor de frig și noii anga- jați, care pleacă în cursă abia după ce înțeleg caracteristicile unui camion Mercedes-Benz și modul de comuni- care în firmă, prin intermediul table- telor. Pentru cei care nu dispun de su- ficientă experiență, într-o primă etapă se merge în echipaj. Iar managemen- tul companiei, datorită vehiculelor de ultimă generație este gata să ofere o șansă oricui poate și dorește să încea- pă această meserie.
Iată doar un exemplu. „Am angajat un șofer fără un picior. I-am dat o șansă și este unul dintre cei mai buni conducători auto din echipa noastră. Mi-aș dori să am ocazia să mai fac acest lucru”, a subliniat Eduard Florea.
Întreținerea camioanelor se rea- lizează în cadrul unităților service de- ținute de grupul Torello în Italia, dar flota dispune de asistență 24 de ore din 24 din partea Mercedes-Benz.
„Come
in Famiglia”
„Pentru noi, TN Logistika SK-RO reprezintă o familie și spun acest lucru cu mândrie. De altfel, motto-ul nostru este «Come in Famiglia». Obiectivul meu declarat este să respect istoria grupului. Iar, potrivit acesteia, primii 5 ani sunt de acomodare, pentru ca, apoi, să fie demarate investițiile ma- jore. De aceea, în 2018, am dublat flota și mi s-au dat mai multe posibi- lități pentru a ajuta la dezvoltarea com- paniei”, a precizat directorul general TN Logistika SK-RO.
Eduard Florea vede compania, peste doi-trei ani, funcționând într-un sediu elegant, propriu și cu o flotă de aproximativ 200 de unități... alături de noi șoferi care aleg să intre în echipa TN Logistika SK-RO.
Meda IORDAN
meda.iordan@ziuacargo.ro
 octombrie 2019 ............................................................................................................................................ 25
 PIAȚĂ ȘI COMPANII


















































































   23   24   25   26   27