Page 23 - Revista ZIUA Cargo octombrie 2019
P. 23

  Florin Neamțu, director general Suri Sped:
„În transporturi, banii care se câștigă vin din economii. Pentru că motorina, șoferii sau taxele de drum reprezintă costuri similare pentru toate firmele. Avem camion cu peste 500.000 km la care nu am schimbat plăcuțele de frână. Anvelopele pe semiremorcă ne țin, de asemenea, 400-500.000 km. Suntem foarte atenți la presiunea în pneuri și la permutări. Practic, în trei ani schimbăm un singur set de anvelope.”
  pact negativ asupra costurilor – sta- bilitatea și siguranța nu înseamnă, în general, și o bună profitabilitate.
Însă strategia Suri Sped a fost ace- ea de a pune accent pe performan- țele operaționale.
Camioanele ating și chiar depășesc 200.000 km parcurși pe an, în ciuda faptului că discutăm despre operațiuni clasice de import/export. Practic, fiecare camion este exploatat în echipaj, în plus firma având și șoferi suplimentari, pentru parcursul în România. Întreaga
flotă este specializată pe transportul frigorific și, chiar dacă discutăm despre echipamente scumpe, costul pe kilo- metru al Suri Sped este unul foarte competitiv.
„Conform calculelor pe care le-am făcut, costul pe kilometru înregistrat de firma noastră este de 0,84 euro. Într-o lună plină, depășim 20.000 km parcurși cu un camion”, a spus Florin Neamțu.
Pentru cele 10 camioane care compun flota Suri Sped, firma dispune de 22 de șoferi, iar consumul mediu
țintit și, de cele mai multe ori, atins este de sub 25 l/100 km, chiar dacă marfa la transportul frigorific este, în general, grea. Toate mașinile sunt li- mitate la 85 km/h.
„Echilibrăm cursele astfel încât să nu depășim ținta de aproximativ 600.000 km parcurși de un camion în trei ani și, totodată, pentru a ne asigura că fiecare șofer conduce un număr similar de kilometri. Ne bazăm pe șo- ferii noștri, pe experiența acumulată de aceștia și știm că se pot descurca în orice situație. Avem șoferi cărora le comunicăm cursele pe următoarele două săptămâni și apoi nu trebuie să mai vorbim. În general, cunoaștem programul de transport cu multe zile înainte”, a adăugat Florin Neamțu.
„Seriozitatea este singurul atu”
Suri Sped nu țintește încheierea unor contracte mari. Firma s-a specia- lizat pe frig și, totodată, pe anumite zone – Olanda, Belgia, iar, în sezon, Grecia.
„Pe piață, nu poți să convingi altfel decât prin seriozitate. Acesta este sin- gurul atu important. Nu țintim contracte mari. Am încercat, într-un an, o cola- borare cu o firmă mare, care ne asi- gura rulajul pentru întreaga flotă. La început a fost bine, însă apoi au înce- put să ne dea curse tot mai proaste, în încercarea lor de a atrage și alți transportatori, cărora le dădeau curse- le mai bune. Ne-am pierdut indepen- dența și nu a fost bine. Astăzi, avem câțiva clienți cu care lucrăm perma- nent și a căror nevoie de transport o cunoaștem. În plus, urmărim sezonali- tatea diferitelor mărfuri”, a explicat Florin Neamțu.
Flota noua și tehnologia modernă asigură un serviciu de calitate și, toto- dată, transparent.
Noua generație de semiremorci frigorifice oferă monitorizarea perma- nentă a temperaturii și toate informa- țiile sunt disponibile pe internet, astfel clienții putând avea un control mult mai bun asupra condițiilor în care sunt transportate mărfurile.
„Clienții care solicită acest lucru primesc de la noi un link și pot să își urmărească marfa din momentul ple- cării și până la destinație (temperatură, poziție și deschideri ușă). În plus, pentru a veni în întâmpinarea clienților, noile semiremorci achiziționate au toate sistemele de ancorare posibile. Toate sunt double deck și ultima co- mandată are înălțime interioară cres- cută la 2,7 m”, a arătat directorul ge- neral Suri Sped.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
 octombrie 2019 ............................................................................................................................................ 23
 PIAȚĂ ȘI COMPANII















































































   21   22   23   24   25