Page 28 - Revista ZIUA Cargo octombrie 2019
P. 28

CONFERINȚA ANUALĂ A TRANSPORTATORILOR EXPRESS DE MĂRFURI DIN ROMÂNIA
Povestea continuă...
Într-o economie care începe să gâfâie, pe o piață a transporturilor care acuză scăderi și o lichiditate redusă, zona transporturilor expres își urmează cursa proprie, presărată de discrepanțe, și se pregătește de recesiune, fără a renunța însă la investiția în flote. Ajunsă la cea de-a cincea ediție, conferința anuală dedicată acestui segment continuă tradiția, întreruptă în 2018.
  A șezată într-o zonă de nișă, piața de transport expres tre- buie să se pregătească pen- tru noi provocări, generate inclusiv de specificul său. Modificările din zona industriei auto, principalul client al că- răușilor români din acest domeniu, reducerea substanțială a producției în fabricile care furnizează piese pentru zona diesel și derapajele pe care, în mod normal, le generează, transferul de la diesel la benzină, în zona hibrid sau către electric, se fac deja simțite.
Semne de întrebare din zona clienților și a reglementărilor
Iar lucrurile pot deveni cu adevărat dificile, în condițiile în care investitorii străini anunță că își pierd încrederea în România. Un sondaj recent realizat de AHK România atrăgea atenția că așteptările companiilor germane (un client de bază pentru furnizorii de transport expres) sunt pentru prima dată negative, după 2009. Să luăm
doar câteva cifre din analiza prezen- tată mai pe larg în numărul trecut al revistei Ziua Cargo. Ponderea celor care vor să angajeze personal a scă- zut de la 52% în 2018, la 34%, iar față de 5% în 2018, anul acesta sunt 18% cei care spun că vor reduce numărul de angajați. În același timp, procentul companiilor care vor să reducă inves- tițiile a crescut de la 15 la 26%. Este interesant și faptul că numeroase companii se așteaptă la un regres al activității de export.
Toate acestea au loc în condițiile în care, pe piața românească de trans- port, sunt anunțate deja reduceri ale activității, într-un procent destul de im- portant, lichiditatea curentă se plasea- ză sub 1 pentru aproximativ jumătate din companiile din domeniu, plățile se fac cu întârziere, iar incidentele de plată se înmulțesc. Chiar dacă într-o zonă de nișă, transportul expres se lovește de aceste provocări.
Și, ca și cum nu ar fi îndeajuns, la nivel european se are în vedere intro- ducerea autorizării pentru vehiculele
Zsolt Gogucz
cu masa maximă autorizată sub 3,5 t și a obligativității respectării progra- mului de condus și odihnă valabil în cazul vehiculelor de mare tonaj.
Ce spun cifrele?
În cadrul conferinței, desfășurate la Băile Felix, Zsolt Gogucz, managing director Kefren Expres și organizator al evenimentului, a prezentat o analiză foarte interesantă a pieței de transport expres, realizată pe baza unui sondaj la care au răspuns firme de profil.
 PIAȚĂ ȘI COMPANII
 28.............................................................................................................................................. octombrie 2019




















































































   26   27   28   29   30