Page 32 - Revista ZIUA Cargo octombrie 2019
P. 32

 PERFECȚIUNEA INTEGRĂRII
Condițiile colaborării
nestingherite în rețelele SCM
Timpuri noi pentru supply chain. Lanțul evenimentelor de logistică devine un flux inepuizabil de date și informații. Bine ați venit în lumea digitală!
  Cei care vor să participe la oportunitățile transformării digitale, au nevoie, mai întâi, de un sistem neutru între companii, care îmbină, simplu și sigur, partenerii aferenți și procesele lor, în structurile rețelei complexe a lanțului de aprovi- zionare.
Client, producător, furnizor, casă de expediție, logistician de depozit, destinatar: în lanțul de aprovizionare trebuie integrați mai mulți actori și sis- temele lor IT. Pentru acest lucru, este nevoie de o platformă de sistem neu- tră, care asigură oportunitățile de inte- grare și utilizare prin interfețe, pagini de web și dispozitive mobile. Scopul integrării este de a transforma cone- xiunile bidirecționale în rețele de co- municare multidirecționale și de a asi- gura colaborarea nestingherită printre partenerii de afaceri.
Din colaborarea participanților, re- zultă o bază de date comună, de înaltă calitate. Vizibilitatea manipulărilor de marfă, precum și a „stocurilor”, îmbună- tățește posibilitățile de planificare și minimalizează riscurile. Trebuie avuți în vedere nu numai partenerii actuali sau anteriori din lanțul de aprovizionare.
Pentru controlul operațional al lan- țului de aprovizionare, este necesar ca informațiile să fie disponibile în momen- tul decisiv. Pentru aceasta, este nevoie de end-to-end supply chain visibility. Aceasta include nu numai transparența consecventă a procesului de transport, ci și cunoașterea factorilor care se conectează și care sunt importanți pentru expedierea în timp util.
Informațiile în timp real sunt esențiale
Nu este vorba doar de informațiile în timp real referitoare la starea actua- lă a expedierii. La fel de importante sunt și mesajele de avertizare referitoa- re la abaterile de procese predefinite, pentru a le putea gestiona. Disponibili- tatea timpurie a informațiilor relevante și valabile permite participanților ca, în aceste cazuri, să ia măsurile de pre- cauție adecvate sau să îmbogățească informațiile existente cu date suplimen- tare. Există abateri de la termenul de livrare prevăzut? Sunt necesare capa- cități de transport suplimentare? Spe-
cialistul în logistică poate planifica și acționa numai în cazul în care lanțul de aprovizionare este transparent de la început până la sfârșit, cu numeroasele sale evenimente.
Opțiunile de acțiune ale diferiților utilizatori ai sistemului și ale partene- rilor acestora sunt definite în contextul fluxurilor de lucru digitale și ale apli- cațiilor care fac posibil procesarea digitală a comenzilor. Publicarea licita- țiilor, gestionarea comenzilor și a rețe- lelor, urmărirea expedierilor, evaluarea performanței de livrare – sunt toate componente necesare al lanțului de aprovizionare și, în condiții ideale, de regăsesc într-un astfel de mediu.
Platformele de sistem vor deveni centrul transformării digitale
Platformele de sistem cu opțiunile lor flexibile vor deveni centrul transfor- mării digitale a logisticii. Infrastructura deschisă face posibilă integrarea mai multor aplicații și surse de date, cum ar fi, de exemplu, din vehicule, siste- me telematice sau mașini de producție.
Pentru ca firmele să poată folosi posibilitățile multilaterale și extrem de flexibile ale unui astfel de sistem, ar trebui îndeplinite câteva cerințe de bază:
• Toate aplicațiile de sistem pentru procesarea comenzilor trebuie să fie integrate în fluxul de lucru al compa- niei, cu un singur click.
• Interfețele trebuie să fie simple și ușor de creat, actorii lanțului de aprovizionare trebuie să fie implicați.
• Toate procesele ar trebui să fie exe- cutate fără pauze. De exemplu, comenzi- le să poată fi gestionate direct din sistem, fără a fi nevoie să treceți la programul de e-mail sau de a trimite prin fax.
• Aplicațiile pot fi personalizate în funcție de ideile utilizatorilor, cu logo-ul companiei și alte elemente de design.
• Totul este digitalizat; chiar și do- cumente contractuale obligatorii sunt disponibile în format electronic.
• Toate procesele sunt transparen- te pentru toți actorii implicați în lanțul de aprovizionare (supply chain).
One-Stop-Intelligent- Shopping
Posibilitățile de extindere a siste- mului cu aplicații suplimentare și ele- mente de colaborare sunt nelimitate. Este doar o chestiune de timp ca ma- șinile de producție și rafturile maga- zinelor să ia parte la procesul de co- municare bazat pe sistem.
One-Stop-Intelligent-Shopping înseamnă că informațiile digitale, din ce în ce mai mult sprijinite de inteli- gență artificială, devin cele care dau impuls lanțului de aprovizionare și care pun în mișcare un sistem de servicii de înaltă funcțiune.
Și mediul va profita
În acest sistem, datele creează infrastructura lanțului inteligent de aprovizionare, precum și a colaborării dintre persoană și mașină. Aceste infra- structuri vor fi inteligente numai dacă îndeplinesc nu numai cerințele clie- nților, dar ating și obiectivele de mediu.
Acestea sunt din ce în ce mai se- vere.
Sistemul care evită traficul inutil și care permite formele inteligente de colaborare în procesele globale de producție și livrare are un rol semni- ficativ în protejarea lumii împotriva factorilor dăunători de mediu.
 CAMIOANE ȘI SERVICII
32.............................................................................................................................................. octombrie 2019





































































   30   31   32   33   34