Page 48 - Revista ZIUA Cargo octombrie 2019
P. 48

Accent pe
flexibilitate
Schmitz Cargobull continuă să aibă performanțe foarte bune în România, în ciuda unei piețe aflate pe un trend descendent, iar rețeta include două ingrediente principale: flexibilitatea produselor oferite și rezistența acestora în timp.
  L a începutul lunii octombrie, Schmitz Cargobull Romania a organizat deja tradiționalul
SCB Oktoberfest – o oportunitate de a lua pulsul pieței, de a întâlni jucători importanți și, bineînțeles, de a cunoaș- te cele mai recente inovații în materie de semiremorci.
Am discutat despre piața româ- nească de transport cu Roland W. Schacht, director general Schmitz Cargobull Romania.
Ziua Cargo: Cum a performat Schmitz Cargobull în acest an? Roland W. Schacht: În 2019,
putem vedea o ușoară scădere a pie- ței și putem observa acest trend de scădere și în comenzile pe care le preluăm la acest moment. Este o si- tuație firească și face parte din cicli- citatea economiei. Evident, anul aces- ta nu va fi la fel de bun ca 2018, care a fost unul foarte bun, atât pentru noi cât și pentru producătorii de camioane.
Dacă privim înmatriculările până la nivelul lunii august, 2019 a înregistrat, deja, o scădere de 13% față de perioa- da similară a anului trecut. La rândul nostru, am înregistrat o scădere, însă mult mai mică, de doar 5%, ceea ce în- seamnă că ne-am crescut cota de piață. Suntem, acum, la 45% cotă de piață.
Astfel, vom avea un an 2019 bun. Bineînțeles, ne uităm la comenzile care vin acum și se pare că am intrat în zona descendentă a ciclului econo- mic, după o perioadă de 10 ani foarte buni. Întrebarea este cât de accen- tuată va fi această scădere.
Care credeți că sunt
cauzele acestei scăderi?
Presiunea nu vine din zona eco- nomiei românești, care încă perfor- mează bine, ci din afară – crize eco- nomice și politice la nivel european și mondial. Războiul comercial dintre SUA și China reprezintă un exemplu în acest sens.
Germania depinde foarte mult de exporturi și economia ei este afectată
de reducerea cererii. Iar mediul de afaceri din această țară nu are aștep- tări optimiste, la acest moment, și nu discutăm doar de industria auto. Din punct de vedere economic, Germania este locomotiva Europei și această locomotivă merge, astăzi, mai încet.
În aceste condiții, anul 2020 va fi, probabil, mai slab decât acest an. Însă nu vom avea scăderi atât de drama- tice, așa cum am văzut în alte crize. Este o reajustare ciclică a economiei, accelerată, într-o anumită măsură, de
evenimente precum Brexit-ul și de legislația europeană în domeniul transporturilor.
Există și aspecte pozitive – vedem tot mai multe companii de logistică importante care investesc, care văd oportunități în a-și îmbunătății oferta și achiziționează echipamente noi, moderne, precum și soluții telematice și noi servicii legate de remorci.
Leasingul operațional și contracte- le de service vin să asigure o utilizare facilă a vehiculelor pentru transportatori.
 CAMIOANE ȘI SERVICII
48.............................................................................................................................................. octombrie 2019














































































   46   47   48   49   50