Page 49 - Revista ZIUA Cargo octombrie 2019
P. 49

  Roland W. Schacht, Schmitz Cargobull Romania.
În același timp, remorcile sunt pro- iectate pentru a asigura flexibilitate și, totodată, o cât mai facilă respectare a legislației.
Așa arată astăzi o abordare ma- tură a afacerii de transport.
Se conectează și piața românească la această abordare modernă?
Ceea ce observăm este faptul că
firmele foarte mici (în special cele de genul șofer care deține camionul pe care îl conduce) au dificultăți în a ține pasul cu piața, cu a rămâne compe- titive.
Sunt singure și au puține posibili- tăți să proiecteze un plan de viitor... Pot fie să se așeze sub umbrele unei mari companii, ca subcontractori (unii fac deja asta), fie să se profesionali- zeze, ceea ce înseamnă asumarea unor investiții.
Există multe companii românești (în special cele mari) care continuă să investească, să se dezvolte, să
gândească noi oferte. Iar, aici, un rol important îl joacă soluțiile telematice. Schmitz Cargobull vine în întâm- pinarea transportatorilor și amintesc faptul că, la ora actuală, toate semi- remorcile frigorifice S.KO vin dotate standard cu soluția telematică, dacă sunt echipate cu agregatul nostru
frigorific.
Totuși, produsul de volum în
România este versiunea cu prelată și, aici, sunt încă puțini clienți care ape- lează la soluții telematice pentru se- miremorcă.
Contractele de service sunt, și ele, în creștere, dar discutăm, de aseme- nea, de aplicații pe nișe, cum este transportul frigorific. Pe transportul de mărfuri generale, nivelul de penetrare este, încă, redus.
Avem, însă, companii, în România, care au investit în soluția telematică inclusiv pentru parcul de prelate, pen- tru că își doresc să știe unde se află vehiculele în orice clipă, care este pre- siunea în anvelope, care este uzura plăcuțelor de frână, care este masa mărfurilor încărcate... Practic, vor să utilizeze vehiculul într-un mod cât mai profesionist.
Cum arată piața, pe tipuri
de transport?
Cel mai mare volum al vânzărilor este legat de prelate și tot aici se înre- gistrează și cea mai mare scădere.
Segmentul frigo este unul destul de mic în România, însă performăm foarte bine aici, având o cotă de piață de 60%. Avem un produs foarte apreciat pe pia- ță, cu numeroase dotări opționale, pre- cum multi-temperatură, double-deck...
Credem că, pentru transportul fri- gorific, putem oferi cel mai bun produs de pe piață: aplicații multiple, inovații de ultimă generație, consum redus de carburant pentru agregat, siguranță și securitate...
Pe zona construcțiilor (basculan- te), se înregistrează o creștere impor- tantă a cererii.
Segmentul cerealierelor merge bine în fiecare an și anul acesta a fost OK. Pe lângă acestea, am adăugat foarte multe basculante pentru con- strucții. Pe segmentul basculantelor, avem o cotă de piață de 46%. Produ- sul nostru este versatil, cu numeroase variante de semiremorci și basculante pentru autoșasiu.
Kiturile pentru dube montate pe autoșasiu reprezintă un alt segment important.
Este un segment în creștere, care se adresează distribuției capilare. Putem oferi, aici, numeroase variante pentru transport frigorific sau mărfuri generale, de la 3,5 la 7,5 t, și ne adre- săm unui număr mare de industrii, de la curierat, la lanțuri de magazine.
Flexibilitatea oferită de aceste ki- turi, alături de colaborarea cu carosieri locali, asigură găsirea soluțiilor optime pentru clienți, atât în materie de dotări, cât și dimensiuni.
Punem accent pe o bună izolare, mai ales în cazul transportului frigorific, iar panourile FERROPLAST conside- răm că reprezintă cea mai bună soluție – sunt rezistente în timp și oferă per- formanțe bune.
Schmitz Cargobull pune accent pe zona inovațiilor. La ce ar trebui să fim atenți, în următoarea perioadă?
O inovație prezentă la eveniment o reprezintă S.CS cu Power Curtain, semiremorca cu prelată ce are ele- mentele de securitate în prelată. Astfel, procesul de încărcare/descărcare se realizează mult mai repede.
La nivel european, promovăm conceptul EcoDuo, cu două semire- morci standard cuplate la același cap tractor. Primele teste, realizate în Ger- mania precum și în alte regiuni din Eu- ropa, au arătat potențialul de creștere a eficienței în transporturi prin aceas- tă soluție. Ansamblul atinge 31,5 m lungime și va fi necesară modificarea legislației pentru a putea utiliza pe scară largă acest produs. Faptul că sunt două semiremorci creează și oportunitatea unei abordări flexibile a transporturilor. Practic, o semiremorcă poate fi decu- plată și lăsată la client, în timp ce restul ansamblului își continuă traseul. Bine- înțeles, această inovație va avea un impact important și în ceea ce privește reducerea consumului de carburant și a emisiilor de CO2.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
 octombrie 2019 ............................................................................................................................................ 49
 CAMIOANE ȘI SERVICII



































































   47   48   49   50   51