Page 61 - Revista ZIUA Cargo octombrie 2019
P. 61

  Thomas A. Fischer, CSO STILL:
„Volumul pieței globale de echipamente de manipulare a mărfurilor a scăzut cu 3%, în primul trimestru al anului 2019, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Cererea în China, care a fost semnificativ mai crescută decât în anul anterior, nu a putut compensa scăderea puternică din America de Nord și căderea volumelor din Europa.
În 2019, Europa s-a orientat cel mai mult către automatizarea industrială, investițiile în revoluția industrială 4.0 crescând.”
  inclusiv la o viteză maximă de 21 km/h. Iar cine alege tehnologia litiu-ion, poate lucra în trei ture fără a înlocui bateriile.
Noul design al axei frontale are la bază două motoare trifazice fără între- ținere, utilizând tehnologia de 80 de volți. În versiunea standard, ambele motoare au o performanță de 8,5 kW, opțional existând și o versiune de axă motoare High Performance cu puterea 2x10,5 kW. Astfel, STILL a crescut performanța de deplasare cu 40 de procente. Datorită sistemului activ de răcire cu ventilatoare rezistente și fără întreținere, se garantează o stabilitate termică ridicată și în cazul unei perfor- manțe ridicate de manipulare, la o utili- zare de durată în modul Sprint.
RX 60 obține performanțe foarte ridicate, similare cu acelea ale unui stivuitor diesel sau pe gaz.
Plăcerea de a conduce un stivuitor electric este oferită de accelerația sportivă, de agilitatea și comporta-
mentul dinamic, precum și de frânarea electrică precisă sau de schimbarea rapidă a direcției de mers. Și vitezele de ridicare cu sarcină pot fi crescute considerabil, cu peste 20 de procente, în varianta High Performance.
Modulul de pornire rapidă, care pregătește echipamentul de utilizare imediat ce șoferul s-a așezat, alături de frâna de parcare automată, asigură o economie suplimentară de timp. Șo- ferul obține un plus de productivitate prin acționarea paralelă a direcției, ridicării și înclinării, cu sau fără încăr- cătură.
Confort...
Indiferent că lucrează pentru fur- nizorii de servicii logistice, pentru industria alimentară sau cea construc- toare de mașini – RX 60 nu lasă a-
proape nicio dorință a șoferului neîn- deplinită. În cabina spațioasă, ergono- mică și care oferă un spațiu generos în zona capului și a picioarelor, șoferul își poate găsi cu ușurință cea mai po- trivită poziție în conducere. Ușa cabi- nei, de dimensiuni mari, mânerul de susținere și treapta de urcare joasă, cu margini din oțel și covoraș anti-alu- necare din cauciuc, oferă un acces facil și sigur.
... vizibilitate...
De pe scaunul său confortabil, operatorul are o vizibilitate foarte bună în sus, grație plafonului protector ex- trem de robust, cu panel vitrat supli- mentar, ca dotare standard, sau o vizi- bilitate absolut neobstrucționată, prin intermediul acoperișului panoramic din sticlă, disponibil ca dotare opțională.
O parte frontală joasă și o pozițio- nare optimizată a comenzilor și dis- play-urilor permite o și mai mare îmbunătățire a vizibilității frontale. Mul- tiplele spații de depozitare, un radio bluetooth DAB+, playere MP3 și CD, cu USB și mufă jack, alături de o priză de 12 V și o mufă USB pentru încăr- carea telefoanelor mobile (sau chiar un suport special pentru telefon) vor fi, cu siguranță, în măsură să satisfacă necesitățile operatorilor. Opțional, cabina poate fi dotată cu echipamente suplimentare de încălzire sau cu aer condiționat.
  „Diferențele dintre clienții est și vest-europeni nu sunt foarte mari. Schimbările demografice și criza de personal specializat generează necesitatea unor condiții de muncă mai atractive și mai confortabile decât înainte, în întreaga Europă. De asemenea, luând în considerare faptul că,
în Industria 4.0, întreaga logistică va fi interconectată, astăzi și în viitorul apropiat stivuitoarele trebuie să asigure o conectivitate completă cu toate sistemele de management și de control de pe piață. Pe de altă parte, aspectele ecologice sunt mai importante pentru clienții din vest decât pentru cei din est, dar și acest lucru se va schimba în curând”, ne-a declarat Thomas A. Fischer.
 octombrie 2019 ............................................................................................................................................ 61
 LOGISTICĂ
















































































   59   60   61   62   63