Page 33 - Revista ZIUA Cargo decembrie 2019
P. 33

   Volvo FL Electric și Volvo FE Electric
• Camioanele Volvo FL Electric și Volvo FE Electric au fost proiectate pentru distribuție, colectarea deșeurilor și alte aplicații de transport urban.
• Vânzările vor începe mai întâi în Suedia, Norvegia, Germania, Elveția, Franța și Olanda.
• Începerea producției este planificată pentru martie 2020.
• Volvo FL Electric are sarcina totală de 16 tone, iar Volvo FE Electric de 27 tone.
 „Urbanizarea globală necesită, cât mai curând, o logistică urbană cu au- tocamioane cu emisii zero și cât mai silențioase. Cu Volvo FL Electric și Volvo FE Electric, suntem capabili să răspundem atât solicitărilor puternice de mediu, cât și nevoilor comerciale ridicate ale clienților noștri”, spune Jonas Odermalm, VP Product Line Electromobility.
Infrastructura rămâne o problemă
Una dintre provocări este aceea de a maximiza sarcina utilă, în același timp cu extinderea autonomiei de deplasare.
Soluțiile Volvo Trucks se vor baza pe nevoile fiecărei afaceri, luând în
considerare o serie de parametri, pre- cum ciclurile de conducere, capacita- tea de încărcare și analiza rutelor, pentru a utiliza capacitatea bateriei în cel mai eficient mod posibil.
Volvo FL Electric și Volvo FE Elec- tric au fost dezvoltate în strânsă cola- borare cu o serie de clienți care ope- rează în Goteborg, Suedia. Răspunsul a fost pozitiv, iar șoferii implicați în co- laborare sunt deosebit de impresionați de motor și transmisie, de accelerarea cursivă și de silențiozitatea camioanelor.
„Deși răspunsul clienților a fost po- zitiv”, explică Jonas Odermalm, „re- cunoaștem că infrastructura de încăr- care este încă în curs de dezvoltare în majoritatea orașelor și lucrăm alături de parteneri publici și privați pentru a conveni asupra unei strategii pe ter-
men lung pentru extinderea infrastruc- turii de încărcare a bateriilor. Dar este evident că trebuie să crească ritmul de dezvoltare a acestei infrastructuri.”
Abordarea schimbărilor climatice va necesita disponibilitatea mai multor tehnologii de propulsie.
„Vehiculele electrice, încărcate cu energie electrică din surse regenera- bile, sunt, într-adevăr, un pas semni- ficativ către o distribuție urbană mai durabilă. Cu toate acestea, nu va exis- ta o singură sursă de energie unică de natură să rezolve schimbările cli- matice și toate celelalte probleme de mediu. Diferite tipuri de transport nece- sită diferite tipuri de soluții de propul- sie”, concluzionează Jonas Odermalm.
adaptarea: Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
 decembrie 2019 .......................................................................................................................................... 33
 CAMIOANE ȘI SERVICII
















































































   31   32   33   34   35