Page 55 - Revista ZIUA Cargo decembrie 2019
P. 55

    Concret, atunci când vrei un tarif competitiv (1,8-1,9 sau chiar 2 euro per kilogram), avionul înseamnă 10-11 zile, în timp ce camionul, în varianta pusă la punct de DCS, presupune un termen de livrare de 18-20 de zile între preluarea și livrarea mărfii, la un tarif de
0,75 euro/kilogram.
De menționat că, atunci când este vorba despre un camion de grupaj, variabilele care trebuie luate în calcul sunt mai multe. De exemplu, în cazul a 10 clienți, trebuie să organizezi 10 preluări, 10 operațiuni vamale de ex- port din China, 10 operațiuni de import și 10 livrări. În acest context, în cea mai optimistă variantă, termenul de li- vrare door-to-door ajunge la 20 de zile, pentru că depinde în mod direct de timpul în vamă și inclusiv de perioada în care fiecare client trimite actele soli- citate de autorități, în mod corect. O dată ajunsă în România, marfa trebuie deconsolidată. „Pentru a optimiza timpii pentru clienții noștri, am găsit soluții pentru a o descărca în antrepozit vamal, situație în care beneficiarii nu mai depind unii de alții, cu privire la plata taxelor”, a mai arătat Alin Burlan, precizând că, pe traseu, operațiuni vamale se fac la granița dintre China și Kazahstan și la intrarea în Uniunea Europeană, între Belarus și Polonia.
Din păcate, problemele legate de vamă nu pot fi previzionate cu exac- titate, pentru că există neînțelegeri între guvernul chinez și cel kazah. În astfel de situații, vama se poate închi- de și pentru o săptămână. De obicei, însă, problemele se rezolvă repede, dar legislația se poate schimba de pe o zi pe alta. „Este o zona unde a de- păși obstacolele este o reală provo- care, de aceea ai nevoie de parteneri locali care știu cum să facă lucrurile să meargă. Dar pentru că nu știi nici- odată ce se poate întâmpla, avem
întotdeauna 3 parteneri, unul agreat și 2 de backup”, a mai arătat Alin Burlan, adăugând, în același context, că, în ciuda faptului că DCS deține o filială în China, ea nu este folosită în procent de 100% pentru toate opera- țiunile derulate pe acest teritoriu. „Chiar dacă suntem foarte buni pe anumite segmente, nu înseamnă că suntem buni în toate domeniile. De aceea a- vem alternative. Este valabil și pentru SUA, unde avem un partener agreat.” ... Pentru că atunci când lucrezi în sis- tem „time critical” nu ai timp să impro- vizezi, backup-ul devenind obligatoriu.
Viziune modificată din punct de vedere logistic
Inițiativa DCS se înscrie într-un con- text în care clienții de transport expres au devenit din ce în ce mai atenți la ta- rife. „Atunci când comparăm 2017 (care a fost pentru noi un an de excepție) cu
Încărcare în China.
2018 și 2019, putem observa că, în urmă cu doi ani, conta mai puțin prețul și mult mai mult timpul de tranzit, pentru ca, în 2018, să înceapă să conteze pre- țul, care a devenit definitoriu în 2019. Astăzi, prețul dictează”, a subliniat Alin Burlan. Altfel spus, dacă în 2017 se plă- tea pentru ca importurile din China vi- zând industria auto să ajungă în 3-5 zile, în 2018 termenul a crescut la 7-9 zile, pentru ca, astăzi, să nu mai repre- zinte o problemă dacă marfa ajunge pe calea aerului în două săptămâni, cu condiția ca tariful per kilogram să se plaseze sub 2 euro. La nivelul lui 2017, tarifele erau de 2,7-2,8 euro/kilogram door-to-door. Cumva, viziunea s-a modificat din punct de vedere logistic, marii producători auto preferând să întârzie marfa din China (pentru că au volume foarte mari) și să plătească urgențe, pornind de la camioane sau van-uri cu doi șoferi și până la chartere. „Am avut, recent, un client care a plătit 100.000 de euro pentru transportul a 40 de tone de marfă cu două avioane cargo dedicate, într-un sistem de ma- ximă urgență, în condițiile în care co- manda a fost plasata într-o joi, la ora 23:30, marfa dorindu-se a fi livrată vineri”, a precizat directorul general Dream Cargo Services.
Oriunde în lume
DCS deține companii proprii în România, China și Hong Kong (din considerente de trading), dar legături
   decembrie 2019 .......................................................................................................................................... 55
„În China, trebuie să te convingi cu ochii tăi că vor merge lucrurile. Chinezul îți poate spune da, dar să însemne 99% nu, dar știe să facă afaceri”, mai adaugă Alin Burlan.
 GHID DE REDUCERE A COSTURILOR





















































































   53   54   55   56   57