Page 54 - Revista ZIUA Cargo decembrie 2019
P. 54

   „Am decis să punem la punct o soluție proprie, deoarece noi considerăm că economia mondială va fi puternic influențată de zona de est a Europei, de China și Eurasia. A fost nevoie de multe deplasări în zonele respective, multiple întâlniri cu diverși parteneri și am fost extrem de surprinși de cultura locurilor respective, de modul extrem de profesionist în care s-au prezentat partenerii noștri de acolo și inclusiv de infrastructura rutieră
(de multe ori, superioară celei din Romania)”, a afirmat Florin Cârmaciu.
DREAM CARGO SERVICES SPARGE TIPARELE China-România,
pe camion
Durată: 19 zile. Mai mult decât cu avionul, dar mai puțin decât utilizând vaporul... și un tarif... undeva la mijloc. Indiscutabil mult mai flexibil decât trenul, camionul reprezintă, astăzi, o variantă viabilă (neprohibitivă din punctul de vedere al prețului) pentru România, după ce Dream Cargo Services (DCS) a finalizat, imediat după Sfântul Nicolae, prima cursă China-România, realizată în parteneriat cu un cărăuș din Kazahstan.
 Marfa a constat în utilaje, cu greutăți cuprinse între 3 și 4 tone, și a fost preluată la Suzhou (China), în data de 18 noiem- brie, pentru a ajunge în România, la locul de descărcare, în data de 7 de- cembrie.
Ruta: China, Kazahstan, Rusia, Belarus, Polonia, Slovacia, Ungaria și România.
Ca urmare a valorii încărcăturii, de peste 100.000 de dolari, DCS a decis întocmirea unei polițe de asigu- rare cargo – o adevărată provocare! Într-adevăr, pentru furnizorul de servicii a fost greu să găsească un asigurător dispus să susțină un astfel de trans- port, pe o rută atât de complicată.
Dar, atunci când aduci marfă pe șosea din China în România, lucrurile nu pot fi simple. Așa că încercările au început încă de la încărcare, când condițiile meteo nefavorabile și, mai ales, vântul foarte puternic, au dat
mari bătăi de cap operatorului maca- ralei care a asigurat transferul pieselor. Nici trecerea graniței din China în Kazahstan nu a fost tocmai simplă, documentația solicitată fiind una ex- trem de complexă.
Pe tot traseul, camionul a fost monitorizat prin GPS, iar echipa DCS a ținut legătura cu dispeceratul partenerului din Kazahstan.
La baza pregătirilor stă experiența companiei pe piața chineză, unde are inclusiv o filială proprie, care asigură colectarea mărfurilor din zonă și trans-
portul până la graniță. A urmat o ana- liză privind situația ofertei de transport din Kazahstan, companiile kazahe fiind cele mai potrivite să preia marfa de la granița chineză.
Au agreat un partener și au păstrat în backup alți doi, au pus la punct de- taliile și au lansat oferta în piața româ- nească. Mai mult decât atât, DCS a pregătit infrastructura atât pentru ca- mion complet, cât și pentru grupaj.
Soluții și pentru grupaj
„Am încercat să găsim un aliat în piață, pentru promovarea serviciului. Problema este că orice produs nou ne- cesită o perioadă de acomodare”, ne-a explicat Alin Burlan, director general DCS, apreciind că, dacă nu îi explici cli- entului foarte clar unde se situează acest serviciu, nu va înțelege foarte bine despre ce este vorba. Sau, altfel spus, va aștepta să primească marfa în ter- men de 18 zile, la prețul pe care l-ar fi plătit pentru transport maritim sau fe- roviar. Lucrurile stau, însă, altfel. „La un nivel superior, se află transportul aerian, cu o perioadă scurtă de tranzit și tarife pe măsură pentru fiecare kilogram trans- ferat. Pe o treaptă mai jos, este trans- portul rutier, cu un cost mai mic (aproxi- mativ 50%) și o perioadă de tranzit cu 25% mai mare. Pe treapta următoare, se plasează trenul, cu 50% mai ieftin decât camionul și cu un timp de tranzit mai mare. În fine, pe ultima treaptă, este transportul maritim, mult mai ieftin, însă cu cea mai lungă perioadă de tranzit.”
 54 ............................................................................................................................................ decembrie 2019
GHID DE REDUCERE A COSTURILOR

















































































   52   53   54   55   56