Page 64 - Revista ZIUA Cargo decembrie 2019
P. 64

  MERCEDES-BENZ
TN/T1, viața înaintea erei Sprinter
 INEDIT
Deși gama Sprinter pare a fi cu noi „de când lumea”, producătorul german nu neglijase segmentul vehiculelor comerciale nici înainte.
Anul 1977 a fost cel în care a fost introdusă pe piață inova- ția Mercedes-Benz denumită TN/T1 sau Transporterul din Bremen, dat fiind faptul că acolo se afla fabrica unde au fost construite versiuni ale vehiculului. Asta până în 1983-1984, atunci când fabrica a fost mutată, bucată cu bucată, la Düsseldorf.
Origini
Primele modele TN/T1 au fost dis- ponibile sub formă de microbuz sau echipate cu benă sau pat de marfă plat. O versiune de cabină dublă a fost oferită pentru ultimele două con- figurații enumerate. Au fost trei varian- te de ampatamente din care clienții
puteau alege, iar masa tehnică maxim admisă ce putea fi transportată varia între 2,55 și 4,6 tone. Motoarele pe benzină sau diesel construite de Mercedes-Benz au fost disponibile ca soluții de echipare a șasiului proaspăt conceput, acestea transmițând pu- terea punții spate. Cele mai populare versiuni cu tracțiune integrală ale Mercedes-Benz TN/T1 au fost făcute de carosierul Iglhaut, prin adaptarea unor elemente prezente pe modelul G-Wagen (G-Klasse) pe șasiul lui
  64 ............................................................................................................................................ decembrie 2019


























































































   62   63   64   65   66