Page 40 - Revista ZIUA Cargo ianuarie 2020
P. 40

Întârzieri la încasarea
facturilor de transport
  Este un lucru știut că una dintre dificultățile firmelor de transport constă în necesitatea capitalului de lucru, pentru desfășurarea nestingherită a activității. Starea de sănătate a cash-flow depinde de încasarea într-un timp cât mai scurt a contravalorii prestației de transport, sau măcar de încasarea la termenul contractual a acestei contravalori.
IT&C
V oi enunța câteva idei despre punctualitatea plăților, deoare- ce, administrând platforma BursaTransport, văd adeseori diverse situații. Încep cu ceea ce consideră transportatorii că suntem obligați să fa- cem, și anume cu îndepărtarea țepari- lor din market place-ul BursaTransport.
Aș vrea, de la bun început, să opun noțiunii de țepar situația clasică a clientului ce întârzie plata transportatorului.
În general, acesta din urmă se confruntă cu propriile probleme de cash-flow, pentru că, fie el firmă de expediții, fie client-comerciant, depin- de, la rândul său, de lanțul comercial de deasupra sa: la rândul său, are de încasat de la propriii lui clienți. Este evident că o întârziere în acest lanț, în absența capitalurilor de lucru-tam- pon, creează, la rândul său, întârziere transportatorului, aflat în ultima poziție a acestui lanț comercial. Deci nu de- spre țepari vorbesc.
Țeparii sunt aceia care intră în afacerea de transport cu planul ca, la un moment dat, să nu își mai plătească furnizorii.
Voi adresa gama largă a firmelor oneste, care întâmpină dificultăți în onorarea obligațiilor financiare cu exactitate.
Așadar, ce putem face, folosind BursaTransport, pentru a evita întâr- zierea încasării facturii de transport de la viitorul nostru client, fie el com- panie de expediție, fie comerciant?
Recomandări
Iată informațiile recomandate a fi luate în seamă:
Raportul CreditReform: arată care este nivelul recomandat de cre- ditare al firmei și care este riscul de intrare în insolvență.
Incidente de plată listate; atât cele nerezolvate, active, nestinse; dacă există. Cât de actuale sunt. Cele
Dan Cotenescu
 rezolvate după listare, după cât timp au fost stinse.
Scoring-ul BursaTransport. Scorul „Comportare contractuală ca și client”. Dacă îi lipsește măcar o stea, atenție: este semn că viitorul dumneavoastră client a avut reclamații de întârziere plății, dar și le-a rezolvat în răgazul avut la dispoziție înainte de publicare.
Parcurgerea cu atenție a con- tractului propus, în marea majoritate
     40 ................................................................................................................................................ ianuarie 2020
















































































   38   39   40   41   42