Page 21 - Revista Ziua Cargo februarie 2020 ZIUA Cargo
P. 21

Nikola TRE se va
produce la Ulm
IVECO și FPT, mărci care fac parte din grupul CNH Industrial, alături de Nikola Motor Company, au anunțat, recent, că fabrica IVECO de la Ulm (Germania) va găzdui și producția versiunilor de camioane grele Nikola TRE pe baterii electrice și pe celule de combustibil.
 Sub acoperirea parteneriatului strategic și exclusiv dintre cele două entități, CNH Industrial a achiziționat o „bucată” în valoare de 250 de milioane de dolari americani din compania Nikola, ca investitor principal pentru Seria D. Parteneriatul, anunțat în septembrie 2019, a fost urmat, în de- cembrie, de dezvăluirea machetei mo- delului Nikola TRE, un camion electric pe baterii, de categorie grea, care re- prezintă primul pas către modelul elec- tric pe celule de combustibil.
O poziționare ideală
Fabrica de la Ulm este centrul de inginerie pentru șasiuri al IVECO și este situată în inima regiunii Baden- Württemberg, care se luptă să devină un hub important în domeniul mobili- tății bazate pe celule de combustibil, datorită forței de muncă înalt calificate și a laboratoarelor de cercetare situate aici. Regiunea s-a angajat la investiții substanțiale pentru finanțarea proiec- telor de cercetare-dezvoltare în zona cu o puternică industrie auto, prin in- termediul unor parteneriate strategice, ceea ce înseamnă că fabrica de la Ulm va beneficia de apropierea geo- grafică a unor furnizori cheie de mate- riale și subansamble.
Mai mult decât atât, Guvernul Fe- deral German a emis, recent, draft-ul Strategiei Naționale pentru Hidrogen, care are ca scop extinderea rolului de pionierat al companiilor în tehnologiile pe bază de hidrogen. În această stra- tegie, alocă un total de două miliarde de euro pentru finanțarea programelor
inovative in domeniu, inclusiv pentru dezvoltarea infrastructurii necesare de distribuție.
Un exemplu pentru industria auto
În prima fază a proiectului, joint- venture-ul va investi 40 de milioane de dolari în upgrade-ul facilităților de pro- ducție, care se vor concentra pe a- samblarea finală a vehiculului. Înce- perea producției se preconizează pentru primul trimestru al anului 2021, livrările demarând în același an.
Trevor Milton, chief executive offi- cer, Nikola Motor Company, apreciază că „Decizia de a produce în serie modelul TRE în Ulm este un exemplu de cum să creezi noi locuri de muncă, să stimulezi inovația și să oferi certi- tudini furnizorilor de componente pentru tehnologia «zero emisii», un exemplu pentru alți jucători din dome- niul OEM. Lumea este pregătită pentru transport de marfă cu emisii zero, iar joint-venture-ul dintre Nikola și IVECO
va fi primul care va îndeplini acest deziderat.”
Primele modele care vor intra în producție vor fi versiunile electrice pe baterie, 4×2 și 6×2, articulate, cu baterii modulare și scalabile cu o capacitate de până la 720 kWh și cu lanț cinematic electric, care generează până la 480 kW curent continuu.
Fabrica de la Ulm va primi suban- samble modulare de la facilitățile de pro- ducție IVECO din Valladolid și Madrid, Spania, ceea ce va permite o asamblare rapidă, pentru a răspunde cererii clien- ților. Versiunile electrice cu celule de combustibil, care vor fi construite pe aceeași platformă, vor fi testate, în 2021, în cadrul proiectului H2Haul, finanțat de către Uniunea Europeană, pentru o lan- sare pe piață în 2023.
Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
   Nikola TRE, aflat în dezvoltare, în prezent, are la bază noul IVECO S-WAY și integrează tehnologia Nikola pentru camioane, elemente de control și infotainment. Testele efective sunt planificate pentru jumătatea acestui an, iar prototipurile vor face cunoștință cu publicul la ediția din acest an a expoziției IAA Hanovra, din septembrie.
februarie 2020 .............................................................................................................................................. 21
 CAMIOANE ȘI SERVICII
















































































   19   20   21   22   23