Page 45 - Revista Ziua Cargo februarie 2020 ZIUA Cargo
P. 45

 transportul internațional și reduce pro- fitabilitatea curselor externe.
Există oportunități în piața de achi- ziții și fuziuni, pentru că există multă lichiditate în băncile centrale și la băn- cile comerciale. Este posibil să asis- tăm la multe preluări și vânzări de firme, în industrie.
Investițiile noastre sunt reduse la 50% față de anul 2019. Pentru noi, anul trecut a fost unul de vârf în inves- tiții, iar anul acesta ne consolidăm operațiunile și încercăm să creștem marja de profit.
Cornel Morcov, chief commercial officer FAN Courier
Piața autohtonă de curierat, transport și logistică rămâne orientată spre creștere
Piața de curierat, logistică & trans- port din România rămâne, și în 2020, un sector orientat pe creștere, încă nu a ajuns la maturitate, iar această ten- dință se vede în mișcările ce au loc, constant, în piață. O altă tendință care se va consolida este, în opinia noastră, cea de externalizare a serviciilor din partea clienților, în special pe zona de logistică și depozitare. Estimăm un avans de 10-15% peste nivelul de anul trecut, încheiat cu o cifră de afaceri de 166 de milioane de euro, bazată, în principal, pe creșterea volumelor.
Principala provocare rămâne, și anul acesta, deficitul de forță de muncă. Criza de personal este o problemă la nivelul întregii economii, care se adâncește de la un an la altul. Mediul de afaceri trans- mite semnale, în acest sens, de mai mulți ani, însă, din păcate, o problemă generală a economiei, cum este aceas- ta, nu beneficiază de o soluție generală, ci de rezolvări punctuale. Practic, fiecare companie este nevoită, în lipsa unei po- litici unitare, clare, cu viziune, să opteze pentru soluții punctuale, care func- ționează pe termen scurt și mediu. Pe termen lung, riscurile se mențin.
Pe de altă parte, dezvoltarea pieței și creșterea apetitului consumatorilor pentru e-commerce constituie o opor- tunitate constantă pentru întreaga piață de curierat, transport & logistică. Și când spunem dezvoltarea pieței, luăm în calcul două perspective extrem de
interesante pentru evoluția economică a țării noastre. Pe de o parte, obser- văm un interes în creștere al compa- niilor internaționale care operează în mediul online (au produse și servicii pe care le vând prin intermediul platfor- melor online) de a penetra piața locală. Vor să vândă în România și fac deja asta. Pe de altă parte, ne bucură să vedem tot mai multe companii româ- nești care ies în piața internațională, cu produsele și serviciile lor, și fac același lucru. Această tendință demon- strează, pe de o parte, că România crește ca interes pentru companii străi- ne, dar crește deopotrivă și competitivi- tatea. Pentru noi, această tendință constituie o oportunitate de creștere.
Planul de investiții rămâne o con- stantă, pentru compania noastră. În fiecare an, alocăm sume importante pentru a ne dezvolta.
Pentru 2020, am planificat un volum al investițiilor de aproximativ 15 milioane
de euro.
Începem un proiect prin care ur- mărim automatizarea sortării în cele mai mari depozite pe care le avem – Constanța, Cluj, Iași, Timișoara, Sibiu, Brașov, continuăm investițiile în flotă și în training-ul personalului dar vom continua investițiile deja începute pentru transformare digitală. Vom con- tinua digitalizarea companiei în direc- țiile de interacțiune cu clienții – apli- cația mobilă, aplicația de ticketing etc.
Pentru anul acesta, estimăm să ne menținem ritmul de creștere la 10-15%, ritm pe care îl considerăm conform cu piața și oportunitățile. În această previziune, ne bazăm, pe de o parte, pe tendințele economiei, dar și pe soluțiile pe care le oferim. Ne vom concentra pe digitalizare, pe sa- tisfacerea nevoilor din ce în ce mai specifice și mai sofisticate ale clienților, deci pe calitate.
Luminița Dobrinoiu, business development manager ID Logistics 2020 va fi comparabil cu 2019
Considerăm ca anul 2020 va fi comparabil cu 2019, atât pentru ra-
mura de transport, cât și pentru cea de logistică. Un an plin de oportunități pentru logisticienii profesioniști, care țin pasul cu piața și inovează perma- nent, precum ID Logistics.
Există segmente de piață care sunt în continuă dezvoltare, precum piața de retail, FMCG, white goods, DYI, fashion și e-commerce, unde compania noastră are deja o expe- riență vastă la nivel global și poate aplica pe plan local rețete operaționale de succes. Pe parte de transport, noi abia de anul trecut am început să ne dezvoltăm. Estimăm, în acest context, de asemenea, o perioadă de creștere.
Principalele amenințări sunt legate de tarifele mici operaționale din piață, care nu mai susțin un serviciu de ca- litate. În condițiile pieței de astăzi, care se bazează foarte mult pe flexibilitate, diferențe mari de volume de la o lună la alta, de la o săptămână la alta sau, pentru e-commerce, de la o zi la alta, flexibilitatea pe care o putem oferi este foarte apreciată de către clienții noștri, chiar daca ea vine cu un anumit cost. De asemenea, o amenințare este în continuare piața de resurse umane, din ce în ce mai volatilă și necalificată. Prin programele specifice acestui seg- ment, pe care le-am adaptat cerințelor firmei noastre, am reușit să construim o echipă de top și middle manageri în jurul cărora echipele de oameni se strâng ca în jurul unui nucleu.
Oportunitățile sunt legate de antre- prenoriat și de inovație, care face parte din ADN-ul firmei ID Logistics. Noi dăm șansa fiecărui angajat să susțină cu idei „bucățica” de business în care activează, astfel, devine mai conștient de rolul său în cadrul organizației și observă cum poate contribui la crește- rea firmei, acolo de unde îi este susți- nut venitul, și poate avea o carieră de lungă durată. O dată cu avansul teh- nologiei și al disponibilității informației, logistica poate fi prima industrie care beneficiază de inovații; noi ne bucu- răm să putem îmbunătăți continuu fiecare părticică, chiar și cu 1%.
Avem în vedere investiții în cursul acestui an.
De altfel, compania noastră inves- tește permanent. Investițiile sunt le- gate, în principal, de operațiunile noas- tre și au rolul de a eficientiza partea logistică sau de a pregăti business-ul clienților pentru viitor. Creșterea sa- lariilor pe plan local îi determină pe investitori să calculeze ROI-uri mai in- teresante și credem că, în acest an, multe proiecte de automatizări vor primi undă verde. În plus, investim continuu în oameni, pentru că ei fac diferența.
  februarie 2020 .............................................................................................................................................. 45
 PIAȚĂ ȘI COMPANII











































































   43   44   45   46   47