Page 44 - Revista Ziua Cargo februarie 2020 ZIUA Cargo
P. 44

   Întrebările la care am primit răspunsuri:
– Cum considerați că va fi anul 2020 față de 2019, pentru ramurile de logistică și transport?
– Care sunt principalele amenințări pe care le identificați?
– Dar oportunități?
– Aveți în vedere investiții la nivelul
companiei în acest an?
– Cum considerați că va fi anul 2020
pentru compania dumneavoastră?
2020, un an al
PROVOCĂRILOR...
 ... cel puțin așa se anunță, încă de la începutul lui. Modificările legislative la nivel internațional, dar și evoluțiile economice la nivel european și mondial ridică, astăzi, semne de întrebare cu privire la modul în care va arăta viitorul. Estimăm creșteri? Investim, sau suntem precauți? Chiar dacă răspunsurile sunt diferite de la o companie la alta, vă invităm să aflați, în cele ce urmează, mai multe, cu privire la viziunea unor manageri importanți din industriile de logistică și transport.
 George Șuteu, CEO Agexim Spedition Principala amenințare pentru industria transporturilor vine din zona legislativă
Cu siguranță, 2020 va fi provoca- tor. În ambele ramuri, se reflectă aproape imediat evoluția economiei, în ansamblul ei, iar contextul economic actual (atât cel național, cât și cel eu- ropean) aduce în prim-plan provocări din cele mai diverse. La nivelul Uniunii Europene, se prognozează un trend crescător, pe termen lung, pentru ne- cesarul de transport, implicit și pentru logistică; în ce măsură acesta se va reflecta pe parcursul anului 2020, vom constata doar spre finalul acestuia.
Surprinzător – sau nu, principala amenințare pentru industria de trans- port din România nu vine din zona economică, ci din cea legislativă, la nivel european, puternic influențată de politica statelor vest-europene, în acest sector. Forma actuală a Pache- tului de Mobilitate, aflat deja într-un stadiu avansat al procesului de legi- ferare, include prevederi cu implicații negative majore asupra companiilor de transport din statele aflate geografic la periferia Europei (întoarcerea ca- mioanelor în statul de stabilire la cel mult 8 săptămâni, respectiv a condu-
cătorilor auto la cel mult 4 săptămâni). În plus, se dorește aplicarea acestora într-un termen mult prea scurt, raportat la specificul business-ului.
Oportunitățile sunt greu de identificat, în acest moment.
Este început de an și piața de transport crește semnificativ de-abia spre finalul primului trimestru.
Avem în vedere investiții, la nivelul lui 2020, adaptate contextului actual; trebuie să ținem cont atât de noile re- glementări din domeniu, cât și de evo- luția economică prognozată.
Așteptăm forma finală a Pachetului de Mobilitate 1, pentru a ne putea de- finitiva strategia de business. Însă, in- diferent de schimbările care vor inter- veni pe piața transporturilor, ne-am propus să creștem în continuare calita- tea serviciilor pe care le oferim clienților.
Mircea Mănescu, managing director Ahead Logistics Avem o abordare prudentă cu privire la investițiile în flotă
2020 va fi similar cu anul trecut, dar sunt posibile perturbări ale clima- tului economic. Trebuie să ținem cont
că există factori interni, precum poli- ticile economice guvernamentale, care sunt în schimbare și nu sunt încă su- ficient de bine definite, ca direcție și ca efecte ulterioare. Există factori care pot proveni din anumite reverberații ale unor probleme externe (conflicte politice, economice, epidemii etc.), care pot afecta piața.
Oricum, întotdeauna apar și opor- tunități, dar este important să se gă- sească nișa unde se manifestă.
Avem o abordare prudentă cu pri- vire la investițiile în flotă, întrucât per- sistă o lipsă de șoferi și, dacă extin- dem flota de camioane. riscăm să rămânem cu unele dintre ele fără șofer.
Sperăm ca 2020 să fie, pentru compania noastră, un an mai bun, comparativ cu 2019, dar există mulți factori de care depinde acest lucru.
Mircea Vlah, CEO Dumagas
Există oportunități în piața de achiziții și fuziuni
Anul 2020 va fi un an dificil și im- predictibil. Economiile mari ale Europei sunt în stagnare sau recesiune tehni- că, iar optimismul este aproape in- existent, dacă ne uităm înspre Marea Britanie, China, SUA sau Rusia.
În plus, Pachetul de Mobilitate cre- ează o dificultate crescută pentru
  44 .............................................................................................................................................. februarie 2020
PIAȚĂ ȘI COMPANII




































































   42   43   44   45   46