Page 43 - Revista Ziua Cargo februarie 2020 ZIUA Cargo
P. 43

 CITR ESTE ADMINISTRATOR CONCORDATAR PENTRU CFR MARFĂ
S-a deschis procedura de concordat preventiv a CFR Marfă, iar CITR a fost numit administrator concordatar. Planul de redresare va fi implementat în termen de 24 de luni.
CITR, parte a Impetum Group, a fost desemnată administrator concordatar provizoriu și va coordona restructurarea operatorului feroviar CFR Marfă, prin procedura de concordat preventiv, deschisă pe
4 februarie 2020, de Tribunalul București. CITR este recunoscută pentru soluțiile sale de succes privind restructurarea companiilor românești atât în cadrul, cât și în afara insolvenței, aplicate în cei 20 de ani de experiență dobândită, în care a gestionat peste 1.000 de companii românești.
Va urma o analiză exhaustivă a activității curente a societății, pe baza bugetului de venituri și cheltuieli și a cash-flow-ului, în baza căreia va fi propus și implementat imediat planul de redresare.
Următorii pași în procedură sunt realizarea, în termen de 30 de zile, a unui plan de redresare a companiei și supunerea acestuia votului creditorilor care dețin cel puțin 75% din creanțe. Termenul de implementare a măsurilor adoptate în planul de restructurare este de 24 de luni.
MODERNIZAREA CĂII FERATE BUCUREȘTI- GIURGIU FRONTIERĂ
CFR Infrastructură a lansat licitația pentru modernizarea liniei de cale ferată București Nord-Jilava- Giurgiu-Nord Frontieră-Lot 1, care
prevede redeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comana, inclusiv reabilitarea Gării Comana. Investiția va costa aproape 459 de milioane de lei (fără TVA). Sursa de finanțare este asigurată din fonduri externe nerambursabile. Termenul pentru proiectare este de șase luni, iar pentru execuție, de 24 de luni, cu garanție 60 de luni. Data-limită pentru primirea ofertelor este
24 martie 2020.
AMENZI PENTRU LIPSA VINIETEI OXIGEN
De la 1 martie, vor fi aplicate în Capitală amenzi pentru lipsa vinietei Oxigen pentru posesorii de mașini care tranzitează orașul. Vinieta trebuie cumpărată înainte de a intra în București. Chiar și bucureștenii care au mașini sub Euro 4 vor trebui să plătească această vinietă, iar cele sub Euro 3 nu mai au acces în centrul orașului. Pentru autoturismele Euro 4, vinieta va trebui plătită începând din anul 2021. Tarife: 15 lei/zi, 300 de lei/lună și 1.900 de lei/an pentru mașinile non-euro; 15 lei/zi, 250 de lei/lună și 1.700 de lei/an pentru cele Euro 1; 15 lei/zi, 200 de lei/lună sau 1.500 de lei/an pentru cele Euro 2; 5 lei/zi, 100 de lei/lună sau 700 de lei/an pentru cele Euro 3; 5 lei/zi, 80 de lei/lună sau 500 de lei/an pentru mașinile Euro 4. Cuantumul amenzilor este între 1.500 și 2.000 de lei.
RESTRUCTURARE LA ANAF
Guvernul a eliminat, printr-o ordonanță de urgență (OUG), reorganizarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Astfel, a fost redusă cu peste 2.000 de posturi structura de personal, au fost eliminate 35 de posturi de conducere și unul dintre cele patru posturi de vicepreședinți. Ionel Dancă, șeful Cancelariei prim-ministrului, a declarat că actul normativ a fost adoptat pentru eficientizarea
activităților de colectare a impozitelor și taxelor percepute contribuabililor români. „Vorbim despre reducerea structurii de personal a acestei instituții cu peste 2.000 de posturi; de asemenea, eliminarea a 35 de posturi de conducere, iar din patru vicepreședinți rămân trei”, a explicat acesta. Totodată, Dancă a precizat că, „așa cum a anunțat ministrul Finanțelor Publice, Florin Cîțu, în prima lună de activitate ANAF a înregistrat o depășire a încasărilor față de program de aproximativ 300 de milioane de lei, iar față de aceeași lună a anului trecut, o creștere a încasărilor de 1,5 miliarde de lei”.
LOTUS CENTER A CUMPĂRAT ORADEA PLAZA
Grupul de firme cu capital autohton Lotus Center, cel mai mare proprietar de centre comerciale din Oradea, a achiziționat complexul multifuncțional Oradea Plaza din portofoliul dezvoltatorului Portico Investments România, într-o tranzacție consiliată de compania de consultanță imobiliară Colliers International.
Oradea Plaza este un proiect imobiliar mixt, poziționat strategic în Centrul Civic al orașului, care dispune de o suprafață închiriabilă de aproximativ 7.900 mp, distribuiți egal între birouri de clasa A și spații de retail, la care se adaugă 2.400 mp de teren liber pentru dezvoltare viitoare. „Interesul pentru achiziția Oradea Plaza a fost semnificativ, atât din partea investitorilor internaționali, cât și din partea investitorilor locali. Oradea este un oraș cu o dezvoltare impresionantă în ultimii ani, care a atras sute de milioane de euro din fonduri europene și investiții private. Orașul are un potențial bun de dezvoltare economică și imobiliară”, spune Robert Miklo, director Investment Services Colliers International.
    februarie 2020 .............................................................................................................................................. 43
 ȘTIRI















































































   41   42   43   44   45