Page 25 - Revista ZIUA CARGO
P. 25

  Cabinele Volvo FM și Volvo FMX
Noile Volvo FM și Volvo FMX sunt echipate cu o nouă cabină, dar și cu multe dintre funcțiile panoului de instrumente care se regăsesc la modele mai mari din gamă.
Volumul interior a crescut cu până la un metru cub, oferind confort sporit și mai mult spațiu de lucru. Vizibilitatea este, acum, și mai bună, datorită gea- murilor mai mari, liniei coborâte a uși- lor și oglinzilor noi.
Volanul este echipat cu funcția de înclinare a coloanei, care permite re- glarea, într-o mai mare măsură, a po- ziției de condus. Patul inferior din cabi- na de dormit este poziționat mai sus decât în cazul versiunilor anterioare, oferind un confort mai mare și gene- rând spațiu suplimentar de depozitare dedesubt. Cabina de zi are un nou compartiment de depozitare, de 40 de litri, cu iluminare interioară pe pe- retele din spate. Confortul cabinei este îmbunătățit și mai mult, printr-o izolație sporită, care oferă protecție la frig, la căldură și la zgomot, în timp ce o uni- tate de climatizare controlată cu sen- zori, cu filtru de carbon, garantează calitatea optimă a aerului în toate con- dițiile.
Nouă interfață pentru șofer
Pentru toate modelele, zona șofe- rului are, acum, o interfață complet nouă pentru informații și comunicare, menită să faciliteze vizualizarea și gestionarea diferitelor funcții, ceea ce reduce stresul și factorii perturbatori. Panoul de instrumente este complet digital, cu un ecran de 12 inch, care ajută șoferul să selecteze informațiile necesare, în orice moment. Ecranul lateral suplimentar, de 9 inch, ușor de accesat, este disponibil pentru info- taiment, navigație, informații de trans- port și monitorizare camere video.
Funcțiile pot fi controlate prin butoa- nele de pe volan, prin comandă vocală sau prin ecranul tactil și panoul de bord de control.
Sisteme îmbunătățite de siguranță
Siguranța a fost îmbunătățită și mai mult, cu funcții precum farurile cu fază lungă adaptivă, pentru Volvo FH și Volvo FH16. Sistemul îmbunătățește siguranța pentru toți participanții la trafic, dezactivând automat segmente selectate ale fazei lungi LED, atunci când autocamionul se apropie de tra- ficul din față sau de un alt vehicul din spate.
Deplasarea este, de asemenea, facilitată de un control adaptiv al vitezei de croazieră (ACC) și prin pilotul auto- mat cu asistență la coborâre, care acti- vează automat frânele de serviciu, atunci când este necesară o forță de frânare suplimentară, pentru a menține o viteză constantă, în pantă. Sistemul de frânare controlat electronic (EBS), care este o condiție necesară pentru caracteristicile de siguranță, cum ar fi
Avertizarea de coliziune cu frână de ur- gență și Controlul electronic al stabili- tății, vine, acum, ca echipare standard, pentru noile camioane. Direcția dina- mică Volvo, cu Asistență pentru păstra- rea benzii de rulare și Asistență de sta- bilitate, este disponibil, de asemenea, ca opțiune. Sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere este capabil să detecteze semne precum restricțiile de depășire, tipul de drum și limitele de vi- teză și le afișează pe panoul de bord.
Vizibilitatea poate fi îmbunătățită și mai mult, prin adăugarea unei ca- mere video, pe partea pasagerului, montată pe oglinda din dreapta, care oferă pe ecranul lateral o perspectivă complementară asupra fiecărei părți a autocamionului.
Motoare eficiente și lanțuri cinematice alternative
Atât mediul, cât și economia, sunt factori importanți pentru companiile de transport. Întrucât nu va exista o singură sursă de energie care să abor- deze toate problemele legate de schimbările climatice și, din moment ce diferitele segmente de transport și diferitele activități vor necesita o va- rietate de soluții, în viitorul apropiat, vor continua să fie folosite în paralel mai multe tipuri de lanțuri cinematice.
Pe multe piețe, Volvo FH și Volvo FM sunt disponibile cu motorul Euro 6 alimentat cu LNG, care oferă perfor- manță și eficiență privind consumul de combustibil la fel ca autocamioanele diesel echivalente Volvo, dar cu un im- pact climatic mult mai mic. Motorul cu gaz poate funcționa fie pe biogaz, care reduce emisiile de CO2 cu până la 100%, fie pe gaz natural, care reduce emisiile de CO2 cu până la 20%, în comparație cu autocamioanele diesel echivalente Volvo. Acest lucru este asociat cu emisiile
 martie 2020 .................................................................................................................................................. 25
 CAMIOANE ȘI SERVICII


















































































   23   24   25   26   27