Page 26 - Revista ZIUA CARGO
P. 26

    CAMIOANE ȘI SERVICII
 vehiculului din timpul utilizării, proces cunoscut ca „de la rezervor la roată”.
Noul Volvo FH poate fi, de aseme- nea, echipat cu un nou și eficient mo- tor diesel Euro 6, inclus în pachetul I-Save, care permite economii semnifi- cative de combustibil și reduce emisiile de CO2. În cazul operațiunilor de cursă lungă, de exemplu, noul Volvo FH cu I-Save combină noul motor D13TC cu un pachet de funcții și poate oferi economii de combustibil de până la 7%. Valoarea reducerii consumului de combustibil este calculată comparând
costurile de motorină și AdBlue pentru D13TC Euro 6 Step D echipat cu pa- chetul de combustibil pentru transpor- tul de cursă lungă (I-Save), cu D13 eSCR Euro 6 Step D fără acest pa- chet. Economia reală de combustibil poate varia în funcție de mulți factori, cum ar fi experiența șoferului, utiliza- rea controlului vitezei de croazieră, specificația vehiculului, sarcina vehi- culului, topografia reală, întreținerea vehiculului și condițiile meteorologice. Uneori, au fost raportate economii chiar mai mari.
De asemenea, au fost aduse îm- bunătățiri versiunilor Euro 3 și 5 cu caracteristici precum Asistența de cuplu motor Volvo.
Turnul de camioane
Pentru a marca în mod inedit cea mai mare lansare pe care a realizat-o vreodată, Volvo Trucks a realizat un film care bate noi recorduri. Pentru a demonstra puterea și fiabilitatea celor patru vehicule noi, Volvo a construit din autocamioane un turn impresio- nant, de 15 metri înălțime și 58 de tone greutate.
Filmul neobișnuit este realizat în plină noapte și începe prin a prezenta turnul format din autocamioane ca un monolit imens, care strălucește în de- părtare. Pe măsură ce perspectiva se restrânge, vedem lupi în prim plan și dis- tingem profilul unei femei la volan. Când filmul ajunge în punctul culminant, susținut de fum și efecte de iluminare, vedem că bărbatul care stă în vârful turnului de camioane este, de fapt, președintele Volvo Trucks, Roger Alm.
„Aceasta este cea mai mare lansare Volvo Trucks de pănă acum. Noile modele vor avea un impact uriaș asupra profitabilității și capacității clienților noștri de a concura atât în mediul de afaceri, cât și pentru cei mai buni șoferi. Sunt obișnuit să fiu deasupra lucrurilor și să am controlul, dar în acest caz, să fiu filmat în vârful turnului format din autocamioane a fost, cu siguranță, o zi neobișnuită la serviciu. Aș putea spune că am un anumit respect pentru înălțimi. Sunt un tip cu picioarele pe pământ”, a spus Roger Alm, președintele Volvo Trucks.
Filmul a fost realizat la sfârșitul anului 2019, pe un teren de testare în afara orașului unde se află sediul com- paniei Volvo, Göteborg, Suedia. Atât turnul format din autocamioane, cât și majoritatea efectelor vizuale sunt rea- le, inclusiv fumul și luminile, pe care le dezvăluie filmarea realizată din culise.
„A fost nevoie de aproximativ o lună pentru a proiecta și a construi turnul și pentru a ne asigura că prezintă sigu- ranță la deplasare. În esență, acest lu- cru a fost posibil grație robustului ca- mion pentru construcții, Volvo FMX, și noii sale punți tandem de 38 de tone, capabilă să suporte greutatea celorlalte autocamioane. Dar a necesitat, de ase- menea, o viteză și o deplasare con- stantă, oferite de tehnologia Direcției dinamice Volvo și de către un șofer de autocamion bine pregătit”, a declarat Markus Wikström, inginer la Volvo Trucks și parte a echipei din spatele realizării turnului de camioane.
adaptarea: Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
26 .................................................................................................................................................. martie 2020





















































































   24   25   26   27   28