Page 73 - Revista ZIUA CARGO
P. 73

   T1
T2 Woodsock Style
  T3
T4
  T5
și de un șasiu nou, mașina s-a schim- bat mult în bine, comportamentul pe șosea devenind aproape la fel de bun ca al unui turism. A apărut și transmi- sia integrală (Syncro), fapt ce a cres- cut și mai mult utilitatea T3-ului, care, în 1988, a lansat modelul California, un motorhome în toată puterea cuvân- tului. Producția modelului a încetat în 1992, în Germania, dar a continuat, în Africa de Sud, până în 2005, cuan- tificând 1,4 milioane de unități produse.
T4 – 1990-2003
1990 a fost anul marii revoluții. Pun- tea motoare nu a mai fost cea spate, așa cum era încă de la T1, ci față. Aceste transformări au adus alt design, altă suspensie, alt propulsor, dar și alt
spațiu, mai mare, chiar dacă își făcea loc și transmisia intergrală, toate contri- buind la o manevrabilitate crescută. Designul părții din față a fost modificat semnificativ, pentru a putea încăpea sub capotă motoare transversale de 4 sau 5 cilindri, fapt ce a sporit și sigu- ranța, în cazul unui impact frontal. 1996 a adus o primul motor TDI pe un Trans- porter dar, pe versiunile de persoane, au existat și motorizări pe benzină, VR6. La momentul tragerii cortinei peste T4, au fost înregistrate peste 1,9 milioane de vehicule fabricate.
T5 – 2003-2015
Liniile de design mai ample și mai distincte i-au dat lui T5 un aspect mult mai puternic, dar fără să își piardă
T2 Woodstock Style
abilitățile sale de vehicul utilitar, interio- rul său suferind multe modificări, pen- tru a putea oferi o mai bună ergono- mie. Era momentul în istorie când producătorii au început să se intere- seze și de confortul șoferului. Au fost upgradate motoarele TDI, acum erau „pompe-duze”, pe benzină se oferea propulsor V6, iar transmisia integrală a fost revizuită, înlocuind bătrânul Syncro cu noul 4MOTION. Până în 2015, uzina de la Hanovra a produs 1,65 milioane de T5.
Din 2015, legenda a fost continua- tă de T6, iar, din toamna lui 2019, de facelift-ul T6.1.
Alexandru STOIAN
foto: CC0, VW Comerciale alexandru.stoian@ziuacargo.ro
martie 2020 .................................................................................................................................................. 73
 INEDIT

















































































   71   72   73   74   75