Page 16 - Revista ZIUA CARGO
P. 16

   Radu Dinescu, secretar general UNTRR:
„Reamintim Guvernului importanța sectorului de transport rutier: 41.000 de firme, a căror cifră de afaceri cumulată este de 12,3 miliarde de euro, cu 212.000 de angajați, reprezintă principalul contribuitor la exportul de servicii al României, cu un total de 6,12 miliarde de euro în 2019 (+10% față de 2018), adică un sfert din exportul total de servicii al României, de 26,3 miliarde de euro.”
 UNTRR:
„Guvernul trebuie să fie conștient că situația de criză provocată de noul coronavirus este de-abia la început și ar putea dura o perioadă îndelungată până când situația va reveni la normal, din punct de vedere economic. Astfel, este necesară nu doar acordarea de ajutoare firmelor care și-au redus/închis activitatea, ci și încurajarea celor care încă funcționează, să-și achite obligațiile fiscale prin oferirea de beneficii la plata taxelor și impozitelor.”
Eroii nevăzuți ai
zilelor noastre
Șoferii de camioane sunt eroii zilelor noastre, în plină pandemie de coronavirus, când în România s-a decretat stare de urgență, iar autoritățile trebuie să acorde o mai mare atenție nevoilor pe care le au acești lucrători profesioniști.
Acesta este mesajul Uniunii Na- ționale a Transportatorilor Ru- tieri din România (UNTRR): „Alături de medici, asistente, lucrătorii comerciali din magazine, curieri și de toți ceilalți aflați în prima linie, șoferii sunt la datorie, eroii nevăzuți ai acestor zile, munca lor fiind indispensabilă pen- tru economie. Deși nu sunt oameni cu super-puteri (au și ei sentimentul de frică, de nesiguranță, de grijă față de familiile rămase acasă; oare se îmbol- năvesc și ei?), conducătorii auto profe- sioniști continuă să transporte mate- riale și produse necesare spitalelor, medicamente necesare pacienților și alimente, pe drumurile Europei aflate în carantină”.
În acest sens, reprezentanții Uniunii solicită Guvernului să le permită șofe- rilor profesioniști români care dețin ates- tat profesional, card tahograf digital și contract de muncă la firmele de trans- port rutier românești sau străine să se deplaseze cu avionul, microbuzul sau autoturismul personal către camioanele aflate în Europa de Vest. „Transporturile rutiere reprezintă un domeniu funda- mental pentru economie și societate și permit creșterea economică și crearea de locuri de muncă. În aceste zile de cumpănă, șoferii români sunt în prima linie a frontului, făcându-și datoria nu numai față de firmele de transport, dar, mai ales, față de cetățenii acestei țări, iar, pentru efortul lor, România ar trebui să le fie recunoscătoare”, precizează UNTRR.
Guvernul să acorde 10% reducere la taxe
De asemenea, reprezentanții UNTRR cer Guvernului să acorde fir- melor bune platnice o reducere de 10% a taxelor aferente lunilor februarie, martie și aprilie (impozit pe salarii, CAS, CASS, impozit pentru microîntreprin- deri, impozit pe dividende, contribuția asiguratorie pentru muncă, TVA), „în condițiile în care pentru obligațiile fiscale scadente și neachitate nu se calculează și nu se datorează dobânzi și penalități de întârziere, în perioada stării de urgență și 30 de zile după
încetarea acesteia”. „Printr-o astfel de încurajare oferită firmelor sănătoase financiar de a-și achita obligațiile, statul va avea de câștigat, practic, costul de finanțare și cheltuielile administrative pe care ar trebui să le plătească, în caz că banii nu se încasează”.
Suspendarea ratelor timp de 3 luni,
nu amânare
UNTRR solicită și „suspendarea, nu amânarea”, pentru o perioadă de 3 luni, a plății finanțărilor (credite, leasing finan- ciar, leasing operațional) și asigurărilor auto obligatorii (RCA, CMR, CASCO) contractate de firmele de transport rutier, „în condițiile în care aproape 80% din companiile de transport rutier sunt în pragul insolvenței și sunt nevoite să oprească vehiculele în parcări”.
„Firmele nu pot folosi activele finanțate în această perioadă și nu-și vor putea recupera niciodată neînca- sările provocate de criza noului coro- navirus. Dacă se face doar o amânare la plată, finanțatorii (bănci, companii de leasing) și asigurătorii vor solicita
banii la o dată ulterioară, iar firmele de transport rutier nu vor putea rezista în fața acestei presiuni financiare, deoarece nu au derulat nicio activitate cu activele finanțate”, argumentează reprezentanții Uniunii. În cazul cami- oanelor neutilizate, ei propun ca aces- tea să fie duse într-o parcare și în- cheiată o poliță CASCO de stoc.
Magda SEVERIN
magda.severin@ziuacargo.ro
   16 .................................................................................................................................................... aprilie 2020
ACTUALITATE














































































   14   15   16   17   18