Page 22 - Revista ZIUA CARGO
P. 22

    Realitatea este că ne va aștepta o perioadă foarte grea, de aceea, per- sonal, deși încă nu simt cu adevărat criza financiară, am început să îmi limitez cheltuielile la un nivel minim. Nu știm cât va dura totul.
Lucrez la o firmă germană, specia- lizată în transport auto. Evenimentele din domeniu au fost anulate, iar sis- tarea producției auto ne-a dărâmat și pe noi. Respect atitudinea conducă- torilor firmei la care lucrez, care au refuzat să reducă personalul. Am fost anunțați, încă de la primele semne «de greu» că firma nu va renunța la niciunul dintre angajați, indiferent că vorbim despre contracte pe perioadă determinată, perioade de probă sau contracte pe perioadă nedeterminată. Am fost, însă, rugați să încercăm să reducem costurile, precum cele afe- rente spălatului auto (la 1 sau de 2 ori pe lună), să evităm kilometrii în plus, iar alimentarea să se facă, în măsura în care acest lucru este posibil, în sta- țiile unde carburantul este mai ieftin. Am înțeles, ba chiar mai mulți am decis, de la noi putere, să conducem în mod economic, atâta timp cât nu afectează timpii de livrare.
De la 1 aprilie, am fost anunțați că intrăm în «kurzarbeit», un fel de șomaj tehnic.
În această situație, ni se oferă un venit de minim 60% din salariul brut, în cazul celor care nu au copii, și de 67% în cazul celor care au copii.
Este o măsură adoptată de foarte multe firme, în această perioadă. În rest, cu șefii și dispecerii pot spune că întotdeauna am avut o legătură foarte bună. Și acum este la fel de bună. În aceste momente, primim informații la zi, cu privire la stadiul pandemiei sau al firmei, precum și mesaje pozitive de încurajare. Și din acest punct de vedere, o atitudine de lăudat, care merge pe principiul „comunicarea este cheia”.
Legăturile cu colegii au rămas aceleași, ne întâlnim în parcări și, mai ales cei care au o relație de prietenie, încearcă să se susțină moral, să se
încurajeze să treacă mai ușor peste aceasta perioadă.
Ultimele două curse efectuate de când a început haosul au fost de Germania-Spania și retur. În Germania, la sfârșitul lunii martie, traficul era relativ normal, în condițiile în care numărul de autoturisme era mai redus. Mult redus era numărul de autoturisme în Franța și Spania, în condițiile în care traficul greu se menținea la un nivel relativ normal. Respect atitudinea fran- cezilor care, în ciuda crizei și a haosu- lui, au păstrat dușurile și toaletele des- chise (n.r. până la data închiderii ediției). În schimb, în Spania, toate punctele de parcare, pe care eu le cu- noșteam pe AP-7, de la Jonquera până la Tarragona, au restaurantele, toale- tele, dușurile și mașinile de spălat închi- se. Lipsa unui restaurant nu omoară pe nimeni, dar să ni se ia dreptul la un duș și toaletă, într-un moment în care igiena este primordială, mi se pare, personal, jignitor. Probabil, dacă se străduiau, găseau o soluție.
Dar vom trece noi și prin asta! Suntem puternici! Suntem linia întâi!”
Luminița Ciorobea:
„,Firmele unde se descarcă ar trebui să ofere o pâine, ceva de mâncare, apă, cafea caldă”
„Deplâng situația în care se află colegii mei, șoferi de TIR, una extrem de dificilă, în ceea ce privește toale- tele, dușurile și cumpărăturile care tre- buie făcute. Situația supermarketurilor o cunoaștem cu toții, cu atât mai mult
șoferii profesioniști nu pot sta ore întregi la infernalele cozi, iar, în acest context, te confrunți cu riscul de a ră- mâne fără mâncare, mai ales în situația în care lucrezi pe comunitate. Este o situație dramatică! Le datorăm colegilor care se află, acum, pe șosea tot ceea ce mai există pe rafturi. Altfel spus, dacă s-ar opri roțile tuturor camioanelor, nu știu dacă nu cumva se va ajunge la foamete sau, mai rău decât atât, la tâlhării la drumul mare, din cauza lipsei banilor. Situațiile pot fi dramatice, atunci când oamenii nu mai au ce pune pe masa copiilor. Banii se vor termina! Părerea mea este că șoferii de TIR ar trebui să găsească măcar o masă caldă prin autogrilluri. De asemenea, firmele unde descarcă ar trebui să ofere o pâine, ceva de mâncare, apă, cafea caldă, ținând cont de situația dramatică. Supermar- keturile nu-i așteaptă pe șoferi pentru cumpărături, iar, în condițiile în care circulă și noaptea, magazinele nu mai sunt deschise. Dacă situația aceasta persistă și vor rămâne fără apă și mâncare, la un moment dat, vor pune frână. Ce se va întâmpla, apoi, cu oa- menii? Cine va mai aproviziona super- marketurile? De aceea, vă rugăm să ajutați șoferii de TIR cu alimente, pâine și apă. Aveți grijă de voi, dragi colegi!”
Ancuța, Corina, Aura, Cătălin, Ionuț sau Luminița sunt fiecare șofer care încearcă, astăzi, să își facă datoria, chiar și atunci când strânge din dinți.
La fel ca Dustin Hoffman din filmul „Erou din întâmplare”, despre care vorbeam la început, sunt eroi, pentru că pandemia de COVID-19 i-a așezat în linia întâi. Dar decizia de a rămâne acolo, de a-și asuma riscuri și de a lupta pentru ceilalți, le aparține și nu reprezintă o întâmplare.
Felicitări tuturor șoferilor curajoși!
Ne înclinăm în fața celor care, astăzi, sunt pe drum, pentru a aduce speranță celor de acasă!
Meda IORDAN
meda.iodan@ziuacargo.ro
ACTUALITATE
 22 .................................................................................................................................................. aprilie 2020














































































   20   21   22   23   24