Page 45 - Revista ZIUA CARGO
P. 45

  înregistrate anul trecut, cu pierderi de peste 100.000 de euro, au totalizat o pagubă de 96 de milioane de euro.
Mărfuri și MO
Au fost înregistrate pierderi pe 16 categorii diferite de produse, 12 sufe- rind pierderi combinate de peste 1 mi- lion de euro. Aceste categorii sunt: te- lefoane, îmbrăcăminte și încălțăminte, produse cosmetice și de igienă, pie- se auto, computere/laptopuri, bani, bijuterii/metale prețioase, mobilă/apa- ratură electrocasnică, alimente și bău- turi, metal, tutun, echipamente sportive și camioane/semiremorci goale.
Camioanele au continuat să repre- zinte cele mai importante ținte pentru hoții de marfă, cu 95% dintre toate pierderile de marfă din regiunea EMEA. Lipsa de spații de parcare securizate rămâne cea mai mare cauză a acestor infracțiuni, șoferii fiind forțați să parcheze la stațiile de servicii, în refugiile de pe marginea autostrăzilor sau în spații industriale, atunci când trebuie să-și efectueze pauzele obligatorii. În total, 4.602 dintre infracțiunile raportate în 2019 au avut loc în parcări neclasificate.
Standardul Cerințelor de Securi- tate pentru Parcări TAPA (PSR) doreș- te să identifice și să încurajeze crearea
unei rețele de parcări pentru camioane care să îndeplinească cerințele mem- brilor asociației.
În 2019, numai 220 de furturi din depozite au fost înregistrate, reflec- tând reticența în creștere a infractorilor de a-și asuma riscul de a targeta de- pozite și centre de distribuție în care sistemele de securitate și personalul prezent la fața locului cresc șansele de a fi capturați.
Atacurile asupra camioanelor au continuat să fie dominate de tăierile de prelată, în special în locurile de parcare. În multe dintre atacuri, șoferii s-au confruntat cu acte de violență extremă. Cel puțin doi șoferi și-au pier- dut viața, în 2019, în timp ce mulți alții au fost amenințați cu arme de foc, cuțite sau alte arme.
Alte moduri de operare (MO) utilizate de către hoții de marfă pe parcursul anului trecut au inclus un număr semni- ficativ de preluări frauduloase de marfă și de clonări de vehicule. Au fost folosite, de asemenea, dispozitive de bruiaj GPS pentru a bloca semnalele de urmărire a camioanelor în cazul unor deturnări, precum și tactica „luminii albastre”, pen- tru a face vehiculele să se oprească.
Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro PUBLICITATE
  LOGISTICĂ























































































   43   44   45   46   47