Page 65 - Revista ZIUA CARGO
P. 65

  Hummer H1
  motor și o eficientizare a consumului de combustibil (mediu – 24 l/100 km). Generația a doua a fost fabricată câțiva ani în paralel cu H1, perioada în care acest model s-a produs fiind între anii 2002 și 2009. Hummer H2 este un SUV mare, care a fost comer- cializat și construit tot de AM General, bazat pe un GMT820 Chevrolet 2500, modificat substanțial, însă. O versiune de camionetă cu patru uși a fost intro- dusă, în 2005, sub denumirea de H2
SUT (utilitar sport).
Fratele cel mic, H3, a avut o durată
de viață scurtă, între 2005 și 2010, fiind produs, de data aceasta, de către General Motors, companie ce a achi- ziționat, între timp, drepturile de a pro- duce vehicule cu emblema legendară. H3-ul a fost oferit ca SUV cu 5 uși sau camionetă cu 4, aceasta din urmă având indicativul H3T. La baza aces- tuia a stat modelul GMT355 modificat, care a servit ca bază pentru camione- tele cu accent pe tractare (vehicule, remorci, bărci etc.) – Chevrolet Colora- do și GMC Canyon.
Deși a existat o legătură mecanică cu Colorado și Canyon, GM a susținut
Cei trei „frați” Hummer, H3, H1 și H2
că doar 10% din componentele lor au fost comune cu H3-ul, șasiul fiind mo- dificat și consolidat pentru sarcini gre- le, de teren.
Upgrade-ul la EV
Noul Hummer EV va fi disponibil în două variante, SUV și camionetă (SUT). Vehiculele au fost prezentate publicului printr-o serie de teasere, în- cepând cu 30 ianuarie 2020, iar prima apariție „live” s-a realizat în timpul Super Bowl LIV (finala campionatului de fotbal american), din 2 februarie 2020.
Beneficiind de renumele mărcii Hummer și de rețeaua de distribuție a GM, modelul relansat va fi un vehicul electric ecologic (EV), o încercare a grupului General Motors de a pătrunde
pe o nișă pe care nu era prezentă, aceea a camionetelor propulsate elec- tric. Vehiculul va fi comercializat și vân- dut prin intermediul dealerilor GMC.
Abordarea tehnică
Din datele anunțate de către ofi- ciali, Hummer EV va fi echipat cu un grup propulsor ce va produce echiva- lentul a 1.000 CP, generând un cuplu de 15.592 Nm, din trei motoare electri- ce. Vor exista mai multe variante, cu unul, două sau trei motoare, iar, în con- figurația de camionetă, va fi disponi- bilă atât tracțiunea intergrală (AWD) cât și cea doar pe puntea spate (RWD).
Ca gabarit, a fost anunțat că dimen- siunile vor fi asemenea modelului GMC Sierra iar, din punct de vedere al perfor- manței, va putea atinge 100 km/h în trei secunde. Ambele variante de caroserie vor avea un plafon de tip „targa”, detașabil (asemenea modelului Jeep Wrangler), care poate fi depozitat în portbagaj, și anvelope mari, de 35 inch. În interior, Hummerul EV are în dotare un ecran tactil ridicat de 15 inch, o planșă de bord electronică, de 12 inch, un volan agresiv și un schimbător al treptelor de viteză impunător. Stilul tematic abordat la interior a fost descris ca „rezistent la apă” asemenea Jeep-ului Wrangler. Suspensia pe aer va fi disponibilă pentru variantele superioare de echipare.
Îl așteptăm!
foto: wikipedia Alexandru STOIAN alexandru.stoian@ziuacargo.ro
Hummer EV va fi produs la uzina GM din Detroit – Hamtramck Assembly din Michigan, unde compania a investit recent 2,2 miliarde de dolari pentru a adapta linia de producție pentru vehiculele electrice.
 aprilie 2020 .................................................................................................................................................. 65
 INEDIT















































































   63   64   65   66   67