Page 63 - Revista ZIUA CARGO
P. 63

     prin intermediul unui încărcător de cu- rent alternativ, cu o putere de încărcare de 2,3 până la 22 kW, în funcție de sursa de electricitate. Curent continuu – prin CCS, bateria poate fi încărcată și la punctele de încărcare rapidă de curent continuu, cu o putere de încărcare de până la 50 kW (până la 80%, în 40 de minute). Autonomia, cu o încărcare completă a bateriei, este de peste 200 de kilometri.
Mai mult decât electric
A fost conceput un șasiu nou, pen- tru un plus de confort, siguranță spo- rită și manevrare mai dinamică. Față de T1, călătoria în e-Bulii se simte com- plet diferit. La acest lucru contribuie noua structură mașinii: axe frontale și spate, brațe multi-link, amortizoare re-
glabile, plus un nou sistem de direcție cu raft și pinion și frâne cu discuri ven- tilate intern (pentru toate cele 4 roți).
Evoluția designului
Chiar dacă păstrează aspectul clasic, e-Bulli a primit un update de design, atât interior cât și exterior. În paralel cu electrificarea, un concept interior a fost creat pentru e-Bulli, care este atât elegant, cât și avangardist. Designerii au modernizat exteriorul vehiculului iconic, cu sensibilitate și finețe, oferindu-i un finisaj în două tonuri, „Energetic Orange Metallic” și „Golden Sand Metallic Matte”.
Afară, remarcăm noile faruri LED rotunde, cu lumini de zi, prin care transformarea este „semnalată” în exterior. În spate, există și indicatoare de încărcare LED, ce arată șoferului care se deplasează spre mașină ni- velul de încărcare al bateriei, înainte de a ajunge la vehicul.
Abia când te uiți prin ferestre în in- teriorul cu opt scaune, observi că unele lucruri nu sunt așa cum ai putea crede că sunt într-un T1. Designerii VWCV au creat interiorul fără a pierde din vedere conceptul inițial. Locurile pasagerilor sunt una dintre noile caracteristici. În conformitate cu cele două teme de exterior, și interiorul este oferit în două culori, „Saint Tropez” și „Saffrano Orange”. Selectorul transmisiei auto- mate este poziționat într-o consolă aflată
între șofer și pasagerul din față, unde este integrat și butonul de pornire/oprire a motorului. Lemnul solid, sub aspectul punții unei nave, este utilizat pentru toată podeaua. Astfel, acest Samba Bus elec- trificat capătă o atmosferă maritimă, im- presie accentuată puternic de acoperișul mare, pliant și panoramic.
Cockpitul
Noul vitezometru se bazează pe cel original, în timp ce un afișaj format din două cifre integrat creează legătu- ra cu era modernă. Acest afișaj digital în vitezometrul analog oferă șoferului o varietate de informații, inclusiv despre autonomie. De asemenea, martorii LED din bord indică dacă, de exemplu, frâna de mână este „trasă” sau conec- torul de încărcare este mufat. Informații suplimentare sunt afișate pe tabletă integrată în consola de plafon.
E-Bulli poate accesa, printr-o apli- cație de smartphone, informații online precum timpul de încărcare rămas, au- tonomia, distanța parcursă, timpul de conducere, consumul și recuperarea de energie. Acustic, e-Bulli a primit un ra- dio în stil retro, cu aspect autentic, echi- pat cu tehnologie de ultimă oră (DAB+, Bluetooth și USB). Radioul este conectat la un sistem de sunet premium, având inclusiv un subwoofer activ.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro
 aprilie 2020 .................................................................................................................................................. 63
 AUTOBUZE ȘI SERVICII



















































































   61   62   63   64   65