Page 23 - Revista Ziua CARGO
P. 23

  În privința perioadelor de conducere, pauzelor și perioadelor de odihnă ale conducătorilor auto, recomandăm respectarea cu strictețe a limitelor impuse prin derogările emise de statele membre, precum și a celorlalte prevederi ale Regulamentului (CE) 561/2006, pentru care nu au fost aplicate derogări. Chiar dacă s-a efectuat un număr mai mic de verificări în acest domeniu, în cadrul controalelor efectuate în trafic și la sediul întreprinderilor se va verifica dacă aceste reguli au fost respectate, inclusiv pentru perioada stării de urgență.
 cu privire la măsurile întreprinse de către autorități, în vederea atenuării impactului acestei crize asupra trans- portatorilor. Am informat companiile de transport asupra timpilor de aștep- tare din punctele de trecere a frontie- rei, în așa fel încât să aleagă culoarul de tranzit care să le asigure cea mai bună mobilitate. De asemenea, au fost comunicate informații privind dero- gările adoptate asupra timpilor de con- ducere și odihnă, precum și alte ex- cepții ale reglementărilor din domeniul transporturilor rutiere, adoptate în a- ceastă perioadă.
Care au fost principalele abateri pe care le-ați identificat în timpul controalelor?
Au fost aplicate sancțiuni pentru nerespectarea prevederilor legale în vigoare, dar nu putem evidenția un domeniu, așa cum am procedat până la apariția infecției cu noul coronavirus.
Precizăm faptul că, în anul 2019, principalele sancțiuni au fost aplicate pentru nerespectarea regulilor privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de odihnă ale conducăto- rilor auto și pentru utilizarea aparatelor de înregistrare a activității acestora, domeniu în care au fost adoptate de- rogări în această perioadă.
Au respectat cărăușii străini coridoarele de transport impuse?
În urma verificărilor efectuate, au
fost aplicate sancțiuni pentru neres- pectarea culoarelor de tranzit de către conducătorii auto străini.
Totodată, trebuie menționat faptul că, am făcut, personal, demersuri pen- tru dotarea cu dispozitive POS a auto- specialelor de control, ceea ce a deter- minat o reducere majoră a timpului
de imobilizare a contravenienților stră- ini, precum și deblocarea activității in- spectorilor de trafic, prin încasarea rapidă a PVCC-urilor.
Aveți în vedere un program de revenire la activitatea normală?
În funcție de obligațiile adoptate
prin legislația în domeniu, informările și recomandările emise de autorități, informațiile furnizate de personalul din domeniul transporturilor rutiere și de către inspectorii care efectuează con- trol, precum și de eventualele informa- ții primite de la organismele internațio- nale sau inspectoratele similare din celelalte state membre ale Uniunii Europene, se vor dispune măsuri, ast- fel încât activitatea de control să se desfășoare în condiții cât mai apropia- te de cele normale și să se limiteze ris- cul răspândirii infecției cu coronavirus.
Cum veți relua controalele
la sediu?
Controalele la sediul operatorilor economici pentru care instituția noas- tră deține atribuții de control se vor efectua cu respectarea obligațiilor impuse de autorități. Acolo unde, însă, se va face dovada că există cazuri de îmbolnăviri cu COVID-19 sau pentru alte motive întemeiate, se va analiza posibilitatea amânării controalelor.
Se vor schimba prioritățile la nivel ISCTR, în urma acestei pandemii?
Pentru limitarea răspândirii noului
coronavirus, ISCTR va urmări, în mod constant, respectarea măsurilor im- puse în domeniul transporturilor rutier, care intră în atribuția instituției noastre. De asemenea, va urmări respectarea
tuturor prevederilor legale din dome- niul transportului rutier, în vederea asigurării unei concurențe loiale între operatorii de transport.
Există pregătiri, în cadrul ISCTR, în ceea ce privește apariția Pachetului Mobilitate 1?
Adoptăm o atitudine activă, încă din perioada de elaborare a reglemen- tărilor, tocmai pentru eliminarea pro- blemelor care pot apărea în control, iar, în limita resurselor umane exis- tente, formulăm propuneri de modifi- care sau completare a reglementărilor în vigoare.
ISCTR a transmis către direcția de specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comu- nicațiilor propuneri de modificare și completare a regulamentelor existen- te în cadrul Pachetului Mobilitate 1. Am avut în vedere îmbunătățirea siguranței rutiere, asigurarea unei concurențe loiale între operatorii de transport, pre- cum și posibilitatea ca aceste prevederi să poată fi verificate de către autoritățile de control. O parte dintre aceste pro- puneri au fost comunicate, de aseme- nea, Euro Controle Route (ECR) și Confederației Organizațiilor de Control în Domeniul Transporturilor Rutiere (CORTE), organisme în care ISCTR este membru cu drepturi depline.
După adoptarea Pachetului de Mobilitate 1, instituția noastră va ana- liza forma finală a regulamentelor și se vor dispune măsuri pentru aplica- rea acestora.
  La nivelul ISCTR, se va analiza oportunitatea formulării unor recomandări pentru operatorii
de transport persoane și autogări, care să contribuie la limitarea răspândirii acestui virus.
Vă mulțumim! meda.iordan@ziuacargo.ro
Meda IORDAN
   mai 2020 ...................................................................................................................................................... 23
 ACTUALITATE





































































   21   22   23   24   25