Page 22 - Revista Ziua CARGO
P. 22

   „Sunt optimist în ceea ce privește viitorul. Urmărim planurile de stimulare a diferitelor sectoare economice, în special cele conturate la nivelul UE.
Este foarte important să supraviețuiască firmele mari, pentru că ele generează boom-ul economic și mișcarea sănătoasă în economie. Suntem direct conectați la marile economii din Europa, precum Franța și Germania, și, dacă acestea vor merge bine, lucrurile vor evolua bine și la noi.” (Mircea Vlah)
 Mircea Vlah, CEO Dumagas:
„Tot ce ține de logistica de food a mers la capacitate normală. Avem peste 100 de dube cu dublă temperatură, care au mers la capacitate aproape maximă, în toată această perioadă. De asemenea, partea de prelate utilizate în țară și regiunile învecinate (Ungaria, Serbia, Bulgaria) a mers bine. Transportul specializat de gaze industriale a funcționat, la rândul lui,
în parametri normali... Practic, doar departamentul auto (camioane mega)
a fost cel mai lovit și, într-un fel, pe nedrept, în condițiile în care acesta s-a dezvoltat cel mai frumos în ultima perioadă.”
Management
în pandemie
Cum a trecut sectorul transporturilor prin blocajul provocat de pandemie și care sunt perspectivele astăzi?
 Aceasta a fost tema principală a „mesei rotunde” organizate de ZIUA CARGO, bineînțeles, în mediul on-line.
Pandemia a lovit, în mod surprin- zător, pe toată lumea, însă nu toate sectoarele economice au fost afectate în aceeași măsură.
„În prima etapă, colegii din Italia nu au considerat pandemia ca pe un mare
pericol și nu au fost foarte bine pregătiți, din punct de vedere logistic, al mate- rialelor de protecție, dar și psihologic. Atunci când situația s-a agravat, ne-am confruntat cu multe probleme, legate de închiderea unor fabrici și restricții privind accesul în altele. Grupul și-a luat măsuri de precauție, chiar dacă activitatea per total grup nu a scăzut foarte tare. Este adevărat, însă, că luna
 aprilie a fost cea mai grea lună din istoria transporturilor, cu foarte multe țări închise, probleme în frontiere, pro- bleme în fabricile unde se putea încăr- ca/descărca...”, a arătat Eduard Florea, director general TN Logistika Sk-Ro, parte a Grupului Torello.
Într-o situație volatilă, nu au întâr- ziat să apară cei care țintesc câștigu- rile speculative. Totuși, cel puțin în luna martie, jucătorii din piață au încer- cat să mențină activitatea pe linia de plutire.
„În luna martie, atunci când a de- butat pandemia, am avut foarte multe solicitări de transport și noi am făcut tot posibilul să le onorăm. Ne-am lovit de problema caselor de expediții care ofereau tarife foarte mici și, totodată, a transportatorilor care cereau tarife exorbitante pe anumite relații, însă nu am dat satisfacție acestor încercări de speculă. Am încercat să rezolvăm cu camioanele noastre toate solicitările primite. Și, pentru că nu am vrut să acceptăm tarife nefiresc de mici, am avut multe dislocări (kilometri pe gol), doar pentru a păstra un tarif cât de cât corect. Interesant este faptul că luna martie a fost una foarte bună, chiar peste martie 2019. Aprilie, însă, a scă- zut semnificativ și luna mai păstrează același nivel scăzut”, a explicat Ilie Ilea, director general Marvicon.
Nu este niciun secret, industria auto a fost una dintre cele mai afectate
 22 .................................................................................................................................................... iunie 2020
PIAȚĂ ȘI COMPANII
















































































   20   21   22   23   24