Page 26 - Revista Ziua CARGO
P. 26

   CNAIR transferă primăriilor proiecte de infrastructură
CNAIR va transfera primăriilor proiecte de infrastructură rutieră și feroviară de interes național. O ordonanță de urgență (OUG) a fost adoptată de Guvern, la propunerea Ministerului Fondurilor Europene. Astfel, drumuri naționale, centuri ocolitoare care nu erau până în prezent în grafic de execuție la nivelul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) vor putea fi transferate autorităților locale și executate în gestiunea acestora. După finalizarea lucrărilor, vor reveni la CNAIR. Proiectele de investiții de interes național vor fi preluate în gestiune și execuție fie prin autoritatea locală, fie prin asociații de dezvoltare intercomunitară.
164 km de autostrăzi și
drumuri expres, în lucru
Fără a avansa un număr total de kilometri de autostradă ce vor fi dați în folosință anul acesta, ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode, a anunțat că,
în prezent, se lucrează la 164 de kilometri de autostrăzi și drumuri naționale, dintre care 70 de kilometri au „pornit” anul acesta.
Astfel, au început lucrările la secțiunea 1 Sibiu-Boița a Auto- străzii Sibiu-Pitești, la tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitești, la DN2-A2 și la Varianta Ocolitoare Timișoara Sud. „Nu numai că șantierele nu s-au oprit, dar au fost accelerate marile proiecte de investiții în infrastruc- tură. În acest moment, avem 164 de kilometri de șantiere deschise pentru autostrăzi și drumuri expres. Dintre acestea, aproape 70 de kilometri au fost șantiere deschise în primele patru luni anul acesta”, a declarat Lucian Bode.
Încă 80 de km intră în șantier, anul acesta
„Până la sfârșitul anului, cred că putem să începem lucrările pe încă 80 de kilometri, și anume pe Centura Sud a Capitalei (52 km). De aseme- nea, Autostrada Transilvania care are cel puțin două tronsoane, Zimbor- Poarta Sălajului și Nușfalău-Suplacu de Barcău, unde, dacă nu vin contes- tații, semnăm contractul pentru proiec- tare și execuție”, a adăugat ministrul.
În luna iunie, vor fi semnate con- tractele pentru proiectarea și execuția celor două tronsoane ale Drumului Expres Craiova-Pitești, care „azi lip- sesc”. „Se lucrează pe tronsoanele 1 și 2, iar 3 și 4 sunt în licitație, dar sem- năm contractul, dacă nu avem contes- tații”, a precizat el.
Totodată, urmează să fie semnat contractul pentru secțiunea 4 Tigveni- Curtea de Argeș, de 10 km, a Auto- străzii Sibiu-Pitești. „Și, foarte impor- tant, să ducem proiectele de pe zona
Moldovei la un stadiu de maturitate, astfel încât să se poată începe pro- cesul de implementare, începând cu anul viitor”, a arătat Lucian Bode
Finanțare asigurată
Ministrul Transporturilor a precizat că a fost asigurată finanțarea pentru toate aceste șantiere, fiind 6,4 miliarde de lei alocate prin bugetul pe 2020, la capitolul fonduri europene. „Dacă am finaliza toate șantierele în acest an, am avea bani să plătim toate aces- te lucrări și, în avans, pentru lucrări noi.”
„Mă feresc să
spun că vom da
în trafic 100 de km, 180 de km”
Ministrul a evitat să spună câți kilo- metri de autostradă vor fi finalizați în
acest an: „În condițiile în care progre- sul fizic se menține pentru aceste șantiere, noi putem vorbi de darea în trafic a acestor obiective, dar eu mă feresc să spun 100 km, 180 km, cum spuneau cei dinaintea noastră”. El a precizat, însă, că lucrările sunt avan- sate în cazul celor două loturi, de 41 de km, ale Autostrăzii Sebeș-Turda, stadiul fizic fiind de până în 90%, astfel încât ar putea să fie finalizate și date în trafic anul acesta. „De asemenea, sunt 17 km pe tronsonul Autostrăzii Transilvania, Iernut-Chețani, unde pro- gresul fizic este de peste 90%, iar, în condițiile în care va fi realizată și des- cărcarea de la Chețani, va fi dat în trafic și acest lot. Biharia-Borș, de 6 km, va fi finalizat în iulie, iar varianta ocolitoare Bacău are 17 km în regim de autostradă, într-un progres fizic de peste 70-80%, care pot fi dați în trafic", a arătat Lucian Bode.
„Dialogul a fost prima cheie"
Ministrul a insistat că „dialogul a fost prima cheie” a menținerii acestor șantiere deschise, iar „toate procesele decizionale de atribuire a contractelor de investiții au fost abordate într-o ma- nieră transparentă, pentru că orice umbră de îndoială ducea la acele ne- sfârșite contestații în instanță, care durau ani și ani de zile”.
  26 .................................................................................................................................................... iunie 2020
ACTUALITATE












































































   24   25   26   27   28