Page 34 - Revista Ziua CARGO
P. 34

     maximă pentru a preveni accelerarea nedorită, atunci când vă deplasați în pantă, și Controlul adaptiv al vitezei de croazieră (ACC), care funcționează pentru orice viteză, până la 0 km/h.
Sistemul de frânare controlat electronic (EBS) este o condiție nece- sară pentru caracteristicile de sigu- ranță, cum ar fi avertizarea de coli- ziune cu frână de urgență și controlul electronic al stabilității, și vine acum ca echipare standard pentru noul autocamion. Direcția dinamică Volvo, cu sistemele de siguranță Asistență pentru păstrarea benzii de rulare și Asistență de stabilitate, sunt, de ase- menea, disponibile ca opțiune.
Volvo FM oferă, de asemenea, un sistem de recunoaștere a indicatoa- relor rutiere, care afișează avertizări pe panoul de instrumente, pentru a-l atenționa pe șofer. Sistemul poate să detecteze, de exemplu, restricțiile de depășire, tipul de drum și limitele de viteză.
Camera video montată pe oglinda din dreapta oferă, pe ecranul lateral, o perspectivă complementară asupra fiecărei părți a autocamionului.
Eficiența și productivitatea consumului de combustibil
Varietatea configurațiilor disponi- bile de lanțuri cinematice și șasiuri do- vedește că noul Volvo FM poate fi adaptat pentru a oferi o productivitate mai mare și economii de combustibil pentru o gamă largă de aplicații. Îmbu- nătățirile aduse unghiurilor de bracaj pentru puntea motoare și pentru punțile portante amplasate în fața pun- ții motoare îi asigură, de asemenea, camionului o manevrabilitate excepțio- nală, care își dovedește pe deplin utili- tatea, de exemplu, în traficul urban de mare tonaj.
Pe multe piețe, Volvo FM este dis- ponibil cu motorul Euro 6 alimentat cu LNG, care oferă eficiență și performan-
ță pentru consumul de combustibil la fel ca și camioanele diesel echivalen- te Volvo, dar cu un impact climatic mult mai mic. Motorul cu gaz poate funcționa fie pe biogaz, care reduce emisiile de CO2 cu până la 100%, fie pe gaz na- tural, care reduce emisiile de CO2 cu până la 20%, în comparație cu autoca- mioanele diesel echivalente Volvo.
Acest lucru este asociat cu emisiile vehiculului din timpul utilizării, proces cunoscut ca „de la rezervor la roată”.
Nou contract de service
Dezvoltarea rapidă a serviciilor de conectivitate le oferă transportatorilor modalități complet noi de a crește disponibilitatea și de a optimiza modul de utilizare a vehiculului.
Volvo Trucks introduce Contractul Volvo Flexi-Gold, care oferă aceeași acoperire ca și în cazul Contractului Volvo Gold, la același cost previzibil,
însă cu mai multă flexibilitate, pentru a se adapta nevoilor dinamice ale afa- cerilor. Tarifele lunare variază în funcție de un interval de flexibilitate de 40% pentru kilometrajul anual estimat. Acest lucru le oferă transportatorilor o mai mare flexibilitate în a-și adapta operațiunile la schimbările de sezon și la o cerere de transport fluctuantă.
„Multe companii de transport mani- festă nevoia de o mai mare flexibilitate atunci când vine vorba de încheierea unor contracte de service. Dispunem, acum, de tehnologia necesară pentru a face posibile soluțiile dinamice și conectate precum aceasta”, declară Thomas Niemeijer, business develop- ment manager, Contracte de service, Volvo Trucks.
Contractul Volvo Flexi-Gold este disponibil pe piețele selectate și va fi pus la dispoziție treptat pe piețe noi.
adaptarea: Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.com
CAMIOANE ȘI SERVICII
 34 .................................................................................................................................................... iunie 2020
















































































   32   33   34   35   36