Page 36 - Revista Ziua CARGO
P. 36

ANTICORUPȚIE
Domnul Petrică, șef de
post, versus șoferii de
  TIR „sub acoperire”
Specialiștii în domeniul resurselor umane, cât și reprezentanții mediului de afaceri arată că reconversia profesională este una dintre multele soluții care pot ajuta țara noastră la ieșirea mai rapidă din criza economică determinată de situația epidemiologică actuală, cu condiția optimizării politicilor publice de către guvernanți. Astfel, mulți compatrioți care au luat, în ultimii ani, drumul diasporei pot rămâne acasă lângă familie, cu un salariu bun, comparabil cu cel avut în altă țară, și pot să acopere multele locuri de muncă libere din domeniul construcțiilor, în special cele de autostrăzi.
ACTUALITATE
 Un alt domeniu interesant, din acest punct de vedere, este cel al transporturilor interna- ționale rutiere, unde patronii români sunt într-un maraton continuu pentru angajarea de conducători auto, sau pentru reconversia acestora prin asi- gurarea condițiilor de școlarizare, nu- mai să „se învârtă roata”, vorba ’ceea.
O „mână de ajutor” în acest sens „au oferit-o” doi colegi din cadrul po- liției de frontieră, care ar fi făcut „borș” la Borș. În doi timpi și trei mișcări, imp- lementau, în aplicația informatică pri- vind starea legală a cetățeanului român care se prezenta în punctul de frontieră, pentru a intra în țară, și călă- torea dintr-o țară aflată pe lista „roșie”, că un pasager într-un mijloc de trans- port persoane din categoria B sau șoferul acestuia erau conducători de TIR. Unul dintre ei făcea acest lucru contra unor sume „modice” de bani, iar celălalt „gratis”.
Potrivit art. 12 și 13 din Ordonanța Militară 7 din 4 aprilie 2020, în cazul conducătorilor autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maxi- mă autorizată mai mare de 2,4 tone, care nu prezintă simptome asociate COVID-19 și care vin din țări ce sunt considerate, în contextul pandemiei, „zone roșii” sau „zone galbene”, mă-
sura carantinării instituționalizate sau a izolării la domiciliu nu se aplică. Acești conducători de autovehicule de transport marfă trebuie să prezinte, la intrarea în România, o adeverință de salariat, asumată de angajator.
De aici, concetățenii noștri Gheor- ghe, Vasile și alții, lucrători în con- strucții în Germania, au beneficiat de statutul de conducător de TIR, în sen- sul că, din frontieră, au poposit direct în sânul familiei mult iubite, la copii, soție și părinți, devenind „șoferi de TIR” în aplicație, sau sub acoperire, spunem noi, fără să se gândească că, poate, printre cadourile aduse celor dragi este și unul nedorit, pe numele său mult hulit COVID-19.
Intră în scenă domnul Petrică
Într-o zi, domnu’ Petrică, cum este alintat de săteni șeful unui post de poliție din Ardeal, a fost informat de o persoană că mai mulți localnici s-au întors din Germania și nu sunt în ca- rantină pentru 14 zile, așa cum „spu- ne” legea.
După verificările de rigoare, dom- nu’ Petrică a luat măsurile legale, „internându-i” pe toți 7 într-un hotel „scump”, deoarece sustragerea din
Dan Moldoveanu
carantină se plătește de către vinovați prin suportarea cheltuielilor realizate de către stat cu cazarea și hrănirea acestora.
Numai că, pe drumul de întoarcere de la hotel la postul lui de veghe, domnu’ Petrică s-a gândit să-l sune pe Răzvan, bunul lui coleg de la Direcția Generală Anticorupție, și să-l întrebe cum Gheorghe, Vasile și ceilalți au trecut prin Borș, în condițiile în care vin din țara care a introdus berea în
 36 .................................................................................................................................................... iunie 2020

















































































   34   35   36   37   38