Page 12 - Revista Ziua Cargo
P. 12

PACHETUL MOBILITATE 1
ISCTR explică modul de
control, la nivel național
20 august înseamnă inclusiv intrarea în vigoare, și în România,
a noilor prevederi impuse prin Pachetul Mobilitate 1. Despre modul în care se va realiza controlul, la nivel național, am stat de vorbă cu Nistor Duval, inspector de stat șef ISCTR.
  ZIUA CARGO: Când veți începe controlul pe această temă?
Nistor Duval: Data intrării în vi-
goare a fiecărei prevederi din reglemen- tările cuprinse în Pachetul Mobilitate 1 se regăsește în cuprinsul acestora.
În prima etapă, intră în vigoare Re- gulamentul (UE) 2020/1054 de modifi- care a Regulamentului (CE) 561/2006 și a Regulamentului (UE) 165/2014. Majoritatea prevederilor cuprinse în acest regulament intră în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Controlul noilor reglementări trebuie realizat începând cu data intrării în vigoare a acestora.
Trebuie făcută, însă, mențiunea că, pentru actualizarea sancțiunilor din legislația specifică la nivelul Minis- terului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor s-a lucrat la întocmirea unui proiect pentru modificarea Ordo- nanței 37/2007.
Ce dovezi trebuie să aibă, de exemplu, transpor- tatorul, pentru a certifica întoarcerea acasă a șoferilor, la 3 sau 4 săptămâni?
Conform prevederilor Regulamentu- lui (UE) 2020/1054, întreprinderea de transport documentează modul în care își îndeplinește obligația, prevăzută la articolul 8a, privind întoarcerea condu- cătorilor auto la centrul operațional al angajatorului sau la locul de reședință al conducătorului auto, și păstrează do- cumentația la sediu pentru a o prezenta la cererea autorităților de control. Pentru a demonstra îndeplinirea obligației res- pective, se vor lua în considerare docu- mentele justificative prezentate. De exem- plu, bilete de avion, bilete emise de operatorii de transport care efectuează transport de persoane prin curse regula- te, document de transport, în cazul în care se efectuează transport în cont pro-
priu, cu un autobuz/autocar deținut de societatea care deține camionul, înregis- trări tahograf, în cazul în care întoarcerea se realizează cu un autovehicul cu care se efectuează operațiuni de transport pentru care trebuie respectate prevederile Regulamentului (CE) 561/2006.
În cazul în care s-au luat două pauze săptămânale reduse, este acceptată recuperarea timpului de odihnă, în timpul programului zilnic, astfel încât șoferul să se întoarcă la 4 săptămâni, în loc de 3? În cazul în care au fost efectuate
consecutiv două perioade de repaus săptămânal reduse, următoarea perioa- dă de repaus săptămânal este prece- dată de o perioadă de repaus luată drept compensație pentru cele două perioade de repaus săptămânal reduse.
Ce se întâmplă cu șoferii aflați deja în afara țării,
de ceva timp, la data intrării în vigoare a noilor prevederi? Vor calcula termenul de 3 sau 4 săptămâni din 20 august? În opinia noastră, termenul de 3 sau
4 săptămâni trebuie calculat de la data intrării în vigoare a Regulamentului (UE) 2020/1054.
Sunt necesare documente care să ateste faptul că șoferul nu a petrecut pauza săptămânală de 45 de ore în camion? Veți urmări și în cazul controalelor la sediu îndeplinirea acestei prevederi, sau numai
în trafic?
În regulament, nu se regăsesc pre- vederi conform cărora trebuie prezenta- te documente din care să reiasă faptul că perioadele de repaus săptămânal norma- le și perioadele de repaus săptămânal de mai mult de 45 de ore, luate în com- pensație pentru perioade de repaus
Nistor Duval
 ACTUALITATE
12 .................................................................................................................................................. august 2020
săptămânal reduse anterioare, nu au fost efectuate la bordul vehiculului.
Cu toate acestea, din discuțiile purtate cu reprezentanți ai inspectoratelor din alte state,
au fost cazuri în care personalul cu atribuții de control a aplicat sancțiuni, deși conducătorii auto nu au fost surprinși în flagrant.
Sancțiunile respective au fost aplica- te pe baza documentelor puse la dispo- ziție în cadrul controalelor și/sau a decla- rațiilor oferite de conducătorii auto. Aceste verificări se vor realiza cu precă- dere în cadrul controalelor efectuate în trafic, dar se pot aplica sancțiuni și în urma controalelor efectuate la sediu, dacă din verificări rezultă că nu au fost respectate prevederile respective.
Cum și când vor fi stabilite amenzile privind încălcarea acestor prevederi, la nivelul României?
Așa cum am spus, la nivelul Minis- terului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor s-a lucrat la elaborarea unui proiect de ordonanță de urgență pentru modificarea Ordonanței 37/2007, urmând, ca după stabilirea formei finale, să fie transmis pe circuitul de avizare.
Meda IORDAN
meda.iordan@ziuacargo.com


































































   10   11   12   13   14