Page 15 - Revista Ziua Cargo
P. 15

   Andrei Gheorghe, director transporturi FAN Courier:
„Șoferii au grijă de mașină și de consum, știind că, în fiecare lună, vor primi bonusuri, pe lângă salariul de bază. Nu mai este nevoie de alte «jonglerii», ci doar să meargă îngrijit cu mașina și să se încadreze în timp. Avem inclusiv un bonus de calitate, în care avem în vedere următoarele criterii: să meargă bine cu mașina, să se încadreze în timp, să aibă un comportament adecvat cu clienții,
să nu aibă accidente și reclamații din trafic. Însă aceste transformări se fac în timp, în ani de zile. Nu sunt
rezultate pe care să le poți obține peste noapte. Este nevoie de muncă, răbdare și trebuie să îi ții aproape, să îi asculți și să intervii acolo unde este cazul.”
 Unde alimentăm? Cum configurăm autovehiculele? Care este strategia corectă de pregătire a șoferilor?
Cum monitorizăm consumul?
I ată câteva dintre întrebările la care am căutat răspuns în cadrul unui eveniment ce poate fi urmărit
inclusiv în format video, în cadrul ru- bricii Dialogurile ZIUA CARGO.
Optimizarea costurilor legate de carburanți reprezintă un subiect ce ră- mâne permanent în atenția pieței de transport. În primul rând, pentru că, alături de salarii, reprezintă principalul element de costuri pentru o firmă de transport. Însă, în același timp, ele- mentele cu impact semnificativ asupra costurilor legate de carburant sunt în continuă transformare.
ZIUA CARGO a organizat o masă rotundă (virtuală) cu mai mulți mana- geri, pentru a atrage atenția asupra celor mai noi metode utilizate în piață, în scopul menținerii la un nivel cât mai scăzut a costurilor cu carburantul.
Discuțiile s-au axat pe patru teme principale: alegerea corectă a furnizo- rilor de carburant, soluții de monitori- zare (telematică), pregătirea condu- cătorilor auto și carburanții alternativi.
Alegerea furnizorului
Atunci când decidem să lucrăm cu un anumit furnizor de carburant, sunt mai multe aspecte care merită să le luați în considerare, dincolo de preț.
„Un prim factor foarte important pentru noi este ca furnizorul să asigure livrarea carburantului pe întreg teri- toriul țării, întrucât noi distribuim colete în toată România și avem nevoie de stații de alimentare pe toate traseele. Sigur, trebuie să ne gândim și la preț. Pentru noi, după bugetul de salarii, carburantul reprezintă al doilea ele- ment de cost ca mărime. Alimentăm, lunar, în jur de 870 de tone de carbu- rant.
Al doilea factor pe care îl luăm în considerare este calitatea carburan- tului pe care îl comercializează furni- zorul (aspect observat în special toam- na și iarna), precum și alte servicii conexe oferite.
   Dan Niculescu,
director comercial-transport Dianthus:
„În afara asigurării unui consum redus, prin respectarea aspectelor legate de eco driving, este foarte important să alegi și să respecți un traseu optim, inclusiv din punct de vedere al consumului de carburant.”
august 2020 ................................................................................................................................................ 15
 PIAȚĂ ȘI COMPANII















































































   13   14   15   16   17