Page 17 - Revista Ziua Cargo
P. 17

 Alexandru Păun, director general Blue River:
„Am renunțat la traininguri pentru îmbunătățirea stilului de condus și ne-am concentrat pe calitatea serviciilor oferite clienților. Avem feedback-uri foarte bune din partea clienților, referitor la șoferii cu care lucrăm astăzi, atât pe intern, cât și pe internațional, pentru că foarte mulți dintre șoferii noștri sunt buni pe zona de comunicare.”
     Nicoleta Carmen Lupa, director regional IFPTR:
„Trainingurile de comunicare sunt cele mai importante, în actualul context. Șoferii intră în contact cu foarte mulți oameni – clienți, colegi, mentori, dispeceri și, nu în ultimul rând, cu familia. O problemă cu familia riscă să șteargă cu buretele tot ceea ce au învățat, când i-am pregătit vizavi de partea practică
a activității lor.
Trainingurile de comunicare sunt cele care îi învață pe șoferi să asculte și să rețină ceea ce trebuie, pentru ca, apoi, să aplice și să dea mai departe.”
 cut”, a explicat Alexandru Borza, fleet manager H.Essers.
Atunci când vorbim despre achiziții vrac pentru alimentarea propriei stații, nu trebuie ignorat transportul carbu- rantului. Iar, în cazul unui transportator de călători, sincronizarea trebuie să fie perfectă.
„Toate cele 130 de autovehicule ale companiei intră, zilnic, în Bistrița și, astfel, toată alimentarea se realizează la stația proprie. Ne-am ales furnizorul în legătură cu promptitudinea, terme- nele de plată, modul de finanțare/cre- ditare... Totodată, transportatorul carbu- rantului este foarte important (calitatea cisternelor, seriozitatea, modul de golire, monitorizarea cantității). Având un program de transport prestabilit, degeaba ai un preț mai bun, dacă nu ai garanția respectării termenului de livrare (zi și oră). Fără respectarea in- tervalului orar, riști ori să nu ai suficient spațiu în rezervor pentru a goli cisterna, ori să nu ai suficient carburant pentru a alimenta autovehiculele”, a declarat Melente Horoba, director general Transmixt Bistrița.
Țări preferate pentru alimentare
În cazul transportului internațional, o atenție specială ar trebui acordată țărilor în care se alimentează, luând în calcul și recuperarea taxelor.
„Pe intern, primează prețul și ter- menul de plată. Pe extern, lucrăm cu doi furnizori de carduri, avem discoun- turi foarte bune și încercăm să alimen- tăm în țările în care motorina este mai
ieftină. De exemplu, alimentăm mult în Luxemburg – 70% din cantitatea totală utilizată. A doua variantă este Belgia, unde acciza este considera- bilă, însă este mai bine așa, având în vedere recuperarea banilor, chiar dacă acest lucru se realizează la peste șase luni”, a precizat Alexandru Păun, direc- tor general Blue River.
Pandemia a dus, în unele cazuri, și la reanalizarea condițiilor comercia- le. Marii furnizori lucrează, în general, cu firme de audit și, chiar dacă există o istorie lungă cu un transportator și gradul de încredere este ridicat, cu siguranță, în această perioadă, gradul de risc pentru industria de transport este crescut.
În acest sens, este recomandabil să ai soliții de rezervă și cu alți furni- zori, în afara celui principal.
În cazul curieratului, pandemia nu a venit cu scădere, ci dimpotrivă, cu creștere. Astfel, pe lângă avantajul prețurilor mai mici la carburanți, noi reduceri au putut fi accesate, având
în vedere volumele suplimentare achi- ziționate.
„Am beneficiat de un discount suplimentar la anumite stații unde am optat să alimentăm cantități mai mari și, astfel, am obținut preț mai bun”, a spus Andrei Gheorghe, director trans- porturi FAN Courier.
Problemele legate de pandemie, dar și apariția Pachetului Mobilitate 1, au făcut ca multe firme de transport să caute soluții alternative – destinații mai puțin populare. Aici, însă, pot apărea probleme neașteptate.
„Cele mai mari probleme le întâm- pinăm în Turcia și Grecia. Aici avem probleme cu TVA și ne este greu să ne înțelegem cu grecii, atunci când vine vorba de a da factură șoferului, la alimentare. Practic, am setat un sis- tem nou de comunicare cu șoferii, pentru a ne asigura că primesc fac- tura. În Turcia, este și mai greu și lu- crăm, de asemenea, la o soluție”, a arătat Alexandru Borza, fleet manager H.Essers.
 august 2020 ................................................................................................................................................ 17
PIAȚĂ ȘI COMPANII













































































   15   16   17   18   19