Page 16 - Revista Ziua Cargo
P. 16

  Melente Horoba,
director general Transmixt Bistrița:
„Pe lângă transportul public local din Bistrița, realizăm și transport județean și transport de angajați. Suntem într-o etapă avansată de implementare a unui sistem integrat de ticketing, iar administrarea flotei este integrată în această soluție. Practic, prin acest sistem, FAZ-ul mașinii este generat automat. Având acces la CAN-ul mașinii, avem inclusiv informații legate de comportamentul șoferului (stil de conducere, frânări, accelerări bruște etc.).”
   Alexandru Borza, fleet manager H.Essers:
„O dată ce investești în pregătire, trebuie ca acest lucru să capete o constanță și nu trebuie tolerate actele de indisciplină și comunicare defectuoasă, indiferent din partea cui ar veni.”
 Timpul petrecut în stațiile de ali- mentare este un alt aspect căruia îi acordăm mare atenție. La o plecare în cursă, alimentăm în jur de 130-150 de camioane, fapt pentru care se întâm- plă să aglomerăm unele stații și, în domeniul nostru, timpul înseamnă bani.
Nu în ultimul rând, contează și re- ducerile de tarife pe care le putem ob- ține. Pentru noi, o reducere de 30 de bani la un litru, raportată la cantitatea pe care o consumăm, înseamnă o eco- nomie de peste 300.000 de euro pe an, sumă care poate fi investită în flotă sau în softuri”, a arătat Andrei Gheorghe, director transporturi FAN Courier.
Atunci când discutăm despre transportul internațional, strategia pen- tru obținerea celui mai mic preț/litru trebuie să aibă în vedere și alte elemente.
„Filozofia noastră de optimizare a costurilor legate de carburant pleacă de la configurarea camionului. Toate au rezervoare mari, între 1.100 și 1.350 l, pentru a putea parcurge o distanță cât mai mare în Europa și a putea, astfel, alimenta doar în anumite puncte cheie.
La sediul firmei, dispunem de o stație de alimentare de 120 mc și avem autocisterne proprii. Cumpărăm
carburant aproape zilnic, direct de la marii furnizori, alegând furnizorul care oferă cel mai bun preț în ziua respec- tivă. Plata se face la livrare, pentru a obține cel mai bun discount posibil. La ieșirea din țară, alimentăm din nou, având un furnizor de carburant parte- ner. Astfel, camioanele ies din țară cu plinul făcut. În Europa, avem parteneri în diferite țări, care oferă un discount foarte bun și, de asemenea, alimen- tăm doar în anumite stații. De fiecare dată, facem plinul astfel încât auto- nomia unui camion să fie de minimum 3.000 km”, a explicat Dan Niculescu, director comercial-transport Dianthus.
Nu strică să acordați atenție și potențialelor probleme legate de calita- tea carburantului.
„În trecut, am avut foarte multe probleme la camioane, în special la cele Euro 3 și Euro 5, cu multe injec- toare schimbate și, de aceea, ne-am concentrat și pe aspectele legate de calitatea carburantului. Ne-am dat seama, în primul rând, pe baza plân- gerilor primite de la șoferi, însă, toto- dată, am realizat că multe camioane ajungeau la garaj cu aceeași proble- mă. Am luat mostre de motorină și testele realizate la laboratoare autori- zate au arătat că parametrii nu erau ok la mai multe stații de alimentare din țară.
Astăzi, mostrele de motorină anali- zate de la noul furnizor arată o calitate bună și, de asemenea, nici plângeri de la șoferi nu mai avem. Totodată, rezolvarea problemei este evidențiată și de faptul că autovehiculele nu mai vin în service cu problemele din tre-
 16 .................................................................................................................................................. august 2020
PIAȚĂ ȘI COMPANII



















































































   14   15   16   17   18