Page 44 - Revista Ziua Cargo
P. 44

#tbt 10 ani
Lumea noastră,
în august 2010
Continuăm seria RETRO, în care vă aducem aminte de evenimentele cele mai importante ce s-au desfășurat în urmă cu 10 ani, din domeniul transportului, logisticii sau legislației.
  RETRO
Vara lui 2010 ne găsea în plină perioadă toridă, dar și în mare impas economic, ce s-a răsfrânt foarte tare asupra industriei transporturilor.
„Criza economică nu dă niciun semn că ar ceda teren, în România, ci, dimpotrivă, lucrurile se înrăutățesc, într-o continuă demonstrație prin care ni se arată că se poate și mai rău. Și de ce nu ar fi așa? Unde sunt acțiunile de valoare, realizările, strategiile coerente în urma cărora să putem emite pretenții de mai bine?”, încerca să tragă un semnal de alarmă Radu Borcescu, în editorialul său.
Legea 168
Apariția actului normativ urma să aprobe și să modifice Ordonanța 34 și era văzută ca un pas important în combaterea pirateriei. „După o serie de analize, în coroborare cu alte legi aflate în vigoare, s-a ajuns la concluzia că nu este aplicabilă. Sau, cel puțin, nu pentru scopul inițial. Cea mai gravă formă de piraterie era desfășurată de către persoane care nu au niciun fel de document – nu au firmă, nu au licențe, copii conforme... nimic. Și tocmai ei nu pot fi sancționați de noul act normativ, care se transformă, astfel, într-un motiv în plus de terori- zare a operatorilor de transport”, spunea Radu Borcescu.
Control
• Autoritatea Rutieră Română era din ce în ce mai activă în trafic, noi, revista ZIUA CARGO, luând parte la un control comun ARR și CNADNR, într-unul dintre punctele nevralgice ale DN 1, localitatea Potigrafu, județul Prahova. Top trei încălcări ale legislației la transportatorii români, la acea vreme:
1. nerespectarea timpilor de odihnă și condus
2. lipsă certificat profesional de șofer, nerespectare grafic circulație și lipsă document transport
3. abateri privind limitatorul de viteză și lipsa verificării periodice a acestuia.
• În urma unei întâlniri dintre reprezentații FORT (Federația Operatorilor Români de Transport) și Poliția Rutieră, se anunța găsirea unei „rețete” de luptă contra pirateriei, prin persoane sub acoperire infiltrate, flagrante, acțiuni în comun realizate de poliție și transportatori.
• Într-un interviu acordat revistei noastre, comisarul șef Lucian Diniță, directorul Direcției Rutiere din cadrul Inspectoratului General al Poliției, atrăgea atenția că, din cauza setului de măsuri anti-criză, „o să fim o țară de girofaruri, în care toată lumea oprește și controlează mașini”.
Piață și companii
    44 .................................................................................................................................................. august 2020

















































































   42   43   44   45   46