Page 66 - Revista Ziua Cargo
P. 66

                                             editor general
Meda Iordan meda.iordan@ziuacargo.com
redactor-șef
Radu Borcescu radu.borcescu@ziuacargo.com
redactori
Magda Severin magda.severin@ziuacargo.com Raluca Mihăilescu raluca.mihailescu@ziuacargo.com
secretar general de redacție Alexandru Stoian alexandru.stoian@ziuacargo.com
foto-video: Jean-Mihai Pâlșu
director publicitate Violeta Burlacu violeta.burlacu@ziuacargo.com Tel.: 0726.910.277
DTP și pre-press
Top O’Rush Graphic Design
Revistă editată de
ZC Trans Logistics Media
Adresa redacției:
Bd. Timișoara, nr. 92, sector 6, București.
Tel.: 0771.311.796
www.ziuacargo.com redactie@ziuacargo.com
ISSN 2069 - 069X
  Spune-ți părerea!
Despre întoarcerea șoferilor!
Pachetul Mobilitate 1 a intrat în vigoare și întoarcerea șoferilor acasă la 3 sau 4 săptămâni este obligatorie.
Se vor alinia firmele de transport din România la această prevedere?
1. Nu. Ar fi o schimbare prea bruscă, de natură să afecteze semnificativ activitatea transportatorilor și relația cu clienții.
2. Da. Dar în timp îndelungat (cel puțin câteva luni), mai ales că nu au fost stabilite încă sancțiuni la nivelul țărilor din UE.
3. Da. Alinierea se va face repede.
Mutarea afacerilor în vest – o decizie încă în dezbatere
Luna trecută, întrebam despre iminenta mutare a afacerilor de transport către țări din vestul Europei, în contextul intrării în vigoare a Pachetului Mobilitate 1. 34% dintre respondenți consideră că vom avea un aflux mare de firme care își mută ac- tivitatea în occident, mai ales că există prevederi ce au intrat, deja, în vigoare și afectează profitabilitatea transpor- tatorilor, cum ar fi obligativitatea întoar- cerii șoferilor acasă la 3 săptămâni.
Un procent identic, tot de 34% cred că transportatorii își vor deschide firme în vest, însă mutarea se va reali- za pe o perioadă mai îndelungată. Practic, prevederile cele mai grave intră în vigoare peste 18 luni și, astfel, graba nu este justificată. Obligativita- tea întoarcerii camioanelor acasă este una dintre prevederile care vor duce la creșteri semnificative ale costurilor.
Nu lipsesc nici cei care nu văd mi- grația firmelor către vest ca pe o con-
secință logică a apariției PM1. Practic, 32% dintre cei care au răspuns consi- deră că firmele românești vor găsi me- tode pentru a funcționa în continuare, având sediul în țară, în ciuda prevede- rilor Pachetului Mobilitate 1.
Echilibrul aproape perfect arată îngrijorarea provocată de PM 1, însă nu într-o măsură exagerată. Totodată, ar putea reprezenta și faptul că încă sunt multe firme indecise privind măsurile pe care urmează să le ia.
66 .................................................................................................................................................. august 2020
Puteți răspunde la întrebarea lunii, vizitând www.ziuacargo.com
ÎNTREBAREA LUNII

































































   64   65   66   67   68