Page 65 - Revista Ziua Cargo
P. 65

     Experiența „Papamobil”
Un „Papamobil” original, din colecția Mercedes-Benz Classic, poate fi admirat până în septembrie 2020 la expoziția specială „G-Schichten” (Povești-G), de la Muzeul Mercedes-Benz, cu ocazia celei de-a 40-a aniversări a Clasei G. În această perioadă, muzeul este deschis de vineri până duminică, între orele 9 și 18, ultimul bilet fiind vândut la ora 17. Expoziția din Salonul 5 al muzeului prezintă istoria Clasei G, exemplificată prin 11 vehicule și alte exponate.
Vizita din urmă cu 40 de ani a Papei Ioan Paul al II-lea a fost o ocazie specială, care a marcat o premieră în aproape 200 de ani – vizita unui șef al Bisericii Catolice în Germania.
Ajustări papale
Noul vehicul papal și-a demonstrat punctele forte pe toate terenurile, inclusiv pe șosele și în off-road. Vehi- culul în sine a devenit o vedetă, ca ur- mare a atenției pe care a primit-o din partea mass-media. Clasa G a fost cunoscută popular sub denumirea de „Papamobil” și a devenit modul iconic de transport al Papei Ioan Paul al II-lea, însoțindu-l în multe dintre vizitele sale de pe glob. Stema cu steaua Mercedes a fost scoasă cu o ocazie când, pentru vizita Papei din 1983, în Austria, „Papamobilul” a fost echipat cu emblema Puch. La acea vreme, modelul G fusese dezvoltat ca proiect comun al Mercedes-Benz și Steyr- Daimler-Puch și fusese comercializat, în Austria, sub acest brand.
Modelul din 1980 nu a fost singurul ce a avut această „înaltă” destinație. Un al doilea vehicul cu caracteristici exterioare aproape identice a fost creat încă din 1982, având la bază modelul 230 GE, generând 125 CP.
Aceste două vehicule off-road din seria w460 (introdusă în 1979) puteau fi distinse pe fotografiile vechi prin numerele lor de înmatriculare: în timp ce 230 G avea, de obicei, numărul de înmatriculare SCV 7, 230 GE conținea numărul de înregistrare SCV 6. În 1982, Mercedes-Benz a predat defi- nitiv ambele vehicule la Vatican. Primul „Papamobil”, exponat, acum, al mu- zeului Mercedes-Benz din Stuttgart, a revenit „acasă” în 2004 și face parte, de atunci, din colecția Mercedes-Benz Classic.
Mașinile papale Mercedes-Benz
Modelul 230 G din 1980 face parte dintr-o lungă istorie a vehiculelor papa- le create de Mercedes-Benz. Începu- tul a fost în urmă cu 90 de ani, în 1930, atunci când modelului Nürburg 460 (w08) i-a fost construit individual un șasiu la fabrica de la Sindelfingen. Au urmat un model Mercedes-Benz 300 Landaulet (w189), în 1960, precum și un Mercedes-Benz 600 Pullman Landaulet (w100), în 1965, ca și vehi- cule reprezentative ale Suveranului Pontif. Acestea au fost precedate de alte vehicule – de la S-Class la M-Class. Cu toate acestea, publicul nu asociază niciun alt vehicul cu denumirea de „Papamobil” mai mult decât o face în cazul modelului bazat pe G-Class.
Alexandru STOIAN
În noiembrie 2007, Papa Benedict
al XVI-lea a primit un G 500 (seria de
modele w463), de culoare alb mistic,
cu pavilion deschis și parbriz pliabil.
Această versiune de „Papamobil” a
fost folosită fie deschis complet, fie
cu o secțiune transparentă, rezistentă
la ploi și intemperii, ca în timpul vizitei
Papei Francisc în Brazilia, în iulie
2013. alexandru.stoian@ziuacargo.com
  august 2020 ................................................................................................................................................ 65
 INEDIT













































































   63   64   65   66   67