Page 64 - Revista Ziua Cargo
P. 64

„Papamobilul”
aniversează 40 de ani
Mercedes-Benz a fost responsabil, în 1980, cu producția unui vehicul special destinat vizitei Papei Ioan Paul al II-lea
în Germania. A fost ales un model de bază al Clasei G,
pe care a fost montată o suprastructură transparentă.
  Până în 1980, nu existase un „Papamobil” dedicat, fiind fo- losite limuzine clasice, negre, pentru transferul Suveranului Pontif. Odată cu vizita sa în Germania, lucru- rile s-au schimbat și a primit în folosin- ță un Mercedes-Benz Clasa G mode- lul 230, alb, cu detalii aurii.
Schimbarea la față a G-ului
Partea din spate a acestui G spe- cial are o banchetă pentru Sfântul Părinte, care a fost instalată pe un pa- nou de podea dintr-o bucată, înălțat cu 40 cm și protejat de o cupolă înaltă și transparentă, din sticlă artificială. În consecință, Papa a devenit mai ușor vizibil pentru public, chiar și în situațiile când stătea jos. Diferite lumini au fost
integrate în părțile laterale, podeaua și acoperișul suprastructurii, care au fost folosite pentru a oferi iluminare directă și indirectă și au făcut ca Pontiful Roman să rămână vizibil chiar și pe timp de noapte.
De la model unic, la star media
Constructorul a dezvoltat și produs special acest vehicul unic (cu dimen- siunile L/l/h: 4.392/1.950/2.800 mm) pentru vizita Papei în Germania (15-19 noiembrie 1980) și a oferit-o, inițial, la Vatican, cu titlu de împrumut. Echipa- rea modelului G cu ampatament lung include elemente mai deosebite, pre- cum o puternică unitate automată de cli- matizare. Aceasta a asigurat tempera- turi plăcute în cupola transparentă chiar
și în timpul verii și a împiedicat gea- murile să se aburească în ploaie și condiții cu un nivel ridicat de umiditate. Vehiculul este propulsat de un motor cu patru cilindri, pe benzină, care gene- rează 102 CP. Transmisia automată și un șasiu cu o suspensie deosebit de confortabilă garantează o rulare lină, chiar și pe terenuri mai neprietenoase.
Suprastructura transparentă Per- spex avea scopul de a-l proteja pe Papă, fără a împiedica vizibilitatea celor veniți să se închine Sfântului Pă- rinte, și a fost inițial concepută ca un element detașabil. În urma încercării de asasinat din 1981, modelul G a fost modificat și echipat cu geamuri anti- glonț. Mercedes-Benz a adaptat echi- parea Clasei G papale la specificațiile de siguranță actualizate ale Vatica- nului în 1983 și, din nou, în 1985.
INEDIT
 64 .................................................................................................................................................. august 2020




















































































   62   63   64   65   66