Page 12 - Revista Ziua Cargo
P. 12

   Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat, în data de 31 iulie,
în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Noile reguli privind duratele de conducere zilnice și săptămânale maxime, pauzele minime și perioadele de repaus zilnic și săptămânal se aplică direct, în toate statele membre, din 20 august. Într-o a doua etapă, peste un an și jumătate, va intra în vigoare prevederea cu întoarcerea camionului la fiecare două luni.
 în cazul efectuării perioadelor de re- paus săptămânal reduse”.
• După litera jj) se introduc 8 noi litere, literele kk)-ss), cu următorul cuprins:
„kk) efectuarea la bordul vehicu- lelor a perioadelor de repaus săptă- mânal normale și a oricărei perioade de repaus săptămânal de mai mult de 45 de ore luată în compensație pentru perioade de repaus săptămânal re- duse anterioare;
ll) nerespectarea de către între- prindere/operatorul de transport rutier a obligației de a organiza activitatea conducătorilor auto în condițiile pre- văzute la art. 8a din Regulamentul CE 561/2006;
mm) nerespectarea de către în- treprindere/operatorul de transport rutier a obligației de a păstra la sediu documentele care atestă îndeplinirea obligației de a organiza activitatea conducătorilor auto în condițiile prevă- zute la art. 8a din Regulamentul CE 561/2006, pentru a le prezenta la ce- rerea personalului de control autorizat;
nn) depășirea a 12 perioade con- secutive de 24 ore după perioada pre- cedentă de repaus normală, cu 12 ore sau mai mult;
oo) perioada de repaus săptămâ- nal luat după 12 perioade consecutive de 24 ore este mai mică sau egală cu 65 de ore;
pp) perioada de conducere între orele 22:00 și 06:00 mai mare sau egală cu 4,5 ore înainte de pauză, dacă vehiculul nu este condus de mai mulți conducători auto;
rr) depășirea a 6 perioade conse- cutive de 24 ore după perioada pre- cedentă de repaus săptămânal cu 12 ore sau mai mult;
ss) utilizarea unui tahograf care nu a fost inspectat de un atelier aprobat”. • La articolul 8, dar la alineatul 4, după litera ș) se introduc cinci noi li-
tere, t)-w), cu următorul cuprins:
„t) nerespectarea de către condu- cătorul auto a prevederilor privind derogarea de la art. 6-9 din Regula- mentul CE 561/2006, a prevederilor privind indicarea manuală a cauzei derogării sau a prevederilor privind compensarea perioadei de prelungire,
în condițiile prevăzute la art. 12 din Regulament;
ț) nerespectarea de către condu- cătorul auto a obligației de a preschim- ba cardul de conducător auto cu unul nou, la solicitarea autorității competen- te, dacă este necesar pentru a se con- forma specificațiilor tehnice relevante;
u) depășirea a 12 perioade con- secutive de 24 ore după perioada pre- cedentă de repaus normală, cu până la 3 ore;
v) depășirea a 6 perioade conse- cutive de 24 ore după perioada prece- dentă de repaus săptămânal, cu până la 3 ore;
w) nerespectarea de către între- prinderea/operatorul de transport rutier a obligațiilor prevăzute la art. 16 alin. (2) sau (3) din Regulamentul CE 561/2006”.
Sancțiuni
Contravențiile prevăzute la art. 8 alin. 1 lit. a-k (depășirea timpilor de condus, lipsa tahografului digital, utili- zarea altei cartele tahografice decât a celei emise conducătorului auto, distrugerea datelor înregistrate pe dia- grama tahografică, intervenția asupra echipamentului/aparaturii de înregis- trare, prezența în vehicul a unui dispo- zitiv care poate fi folosit la alterarea datelor înregistrate), respectiv atelie- rului autorizat pentru fapta prevăzută la lit. l, se vor sancționa cu amendă de la 9.000 la 12.000 de lei, care se aplică operatorului de transport ru- tier/întreprinderii sau conducătorului auto, după caz.
Amenzi între 4.000-6.000 de lei se vor aplica operatorului de transport rutier/întreprinderii pentru faptele pre- văzute la art. 8 alin. 2 (încălcări foarte grave ale dispozițiilor Regulamentului (CE) 561/2006, ale Regulamentului (UE) 165/2014 și, după caz, ale Acor- dului AETR) lit. a, aa, bb, cc, ee, dd-
l, o, q, r, ș–z, ii, kk, nn-ss, m, mm, n, p, s, jj, ll, x.
Se va mări cuantumul amenzii actuale, cuprinsă între 600-1.000 de lei, la 2.000-4.000 de lei, pentru fapta prevăzută la art. 8 alin. 3 lit. z, sanc- țiune care se va aplica atelierului auto- rizat, pentru corelare cu amenzile simi- lare aplicate de RAR atelierelor auto.
Amenzi între 600-1.000 de lei se vor aplica, după caz, conducătorului auto sau operatorului de transport rutier/în- treprinderii, pentru faptele prevăzute la art. 8 alin. 3 lit. a-k, m-y și aa-dd.
Amenzi între 600-1.000 de lei se vor aplica operatorului de transport rutier/întreprinderii, pentru fapta pre- văzută la art. 8 alin. 3 lit. l.
Amenzi de la 250 la 500 de lei se vor aplica operatorului de transport ru- tier/întreprinderii, pentru fapta prevăzu- tă la art. 8 alin. 4 lit. w, dar și conducă- torului auto sau, după caz, operatorului/ întreprinderii pentru faptele prevăzute la art. 8 alin. 4 lit. a-v.
Vor fi actualizate corespunzător sancțiunile prevăzute la art. 9. Totoda- tă, la art. 9, alin. 4 va fi introdus și per- sonalul cu atribuții de control din cadrul Registrului Auto Român, care aplică amenzile în cazul atelierelor autorizate.
De asemenea, va fi introdusă o prevedere, pentru claritatea aplicării, potrivit căreia deținătorul autovehicu- lului suportă costurile verificării de către atelierele autorizate pentru insta- larea, repararea sau inspecția taho- grafelor ori a limitatoarelor de viteză, a integrității aparaturii de înregistrare, urmare solicitării agentului constatator.
În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a noii OUG, Minis- terul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor va actualiza Normele metodologice din OMT 1.058/2007.
Magda SEVERIN
magda.severin@ziuacargo.ro
foto: Jean-Mihai PÂLȘU
 12............................................................................................................................................ septembrie 2020
ACTUALITATE
































































   10   11   12   13   14