Page 19 - Revista Ziua Cargo
P. 19

    Ilie Răduță, administrator TCS
„Cererile de reducere a tarifelor vin în contextul diminuării cu circa 20%
a mediei kilometrilor parcurși. Din păcate, vom rămâne mult timp sclavii Europei și de aici încolo. Cred că trebuie să ne dimensionăm activitatea astfel încât să fim profitabili.”
Intrarea în vigoare a prevederilor Pachetului Mobilitate 1, alături de problemele operaționale generate de pandemie, atârnă greu, astăzi, în planurile de viitor ale operatorilor de transport. Dar îngrijorări chiar mai mari vin dintr-o altă zonă.
Motive pentru reducerea tarifelor
„Este adevărat că avem de suferit ca urmare a intrării în vigoare a Pa- chetului Mobilitate 1. Ne gândim, chiar, la restructurarea activității pe comu- nitate. Dar motivul principal, care stă la baza acestei decizii, este altul”, ne- a explicat Ilie Răduță, administratorul Transconstruct Co Snagov (TCS). „Din păcate, ne sunt solicitate reduceri de tarife nejustificate, de către clienți. Sunt mulți cei care caută motive, printre care este invocată inclusiv scăderea prețului la combustibil, dar nimeni nu mai ține cont de faptul că tarifele de transport ar fi trebuit să se majoreze anterior. Suntem în negocieri destul de strânse cu beneficiarii. Din păcate, dacă tarifele se vor reduce, vom fi nevoiți să găsim soluții de scădere a costurilor”, a continuat el.
Atenție pe costuri, dar...
În acest context, presiunea se exer- cită inclusiv (sau, poate, mai ales, în funcție de strategia fiecărei firme) asupra costurilor salariale. Și vom vorbi, într-un fel sau altul, cel puțin despre creșterea atenției în privința veniturilor șoferilor, sau ale personalului TESA.
„Vor apărea nemulțumiri, pe care nu știu dacă le vom putea rezolva în pro- porție de 100%. Cert este, însă, că pre- siunile exercitate pe costuri vor fi extrem de puternice”, a apreciat Ilie Răduță.
Este, fără îndoială, momentul în care managerul trebuie să își joace extrem de bine cartea cu clientul. „Trebuie să ne gândim cum abordăm relația cu clienții, pentru a ne putea respecta obligațiile față de șoferii
noștri, pentru că, până la urmă, cu ei facem treabă. Dacă suntem incapabili să negociem cu beneficiarii și dăm vina pe șoferi, reducându-le salariul, ar trebui să ne lăsăm de meserie”, susține administratorul TCS.
„Trebuie să ieșim din zona de con- fort, să ieșim din birou și să găsim clienți noi”, este de părere, la rândul său, George Niță, managing director Holleman România, explicând că ne confruntăm cu o modificare a rapor- tului cerere/ofertă pe piața de trans- port. „Pentru că oferta depășește, as- tăzi, cererea, sunt clienți care nu mai acceptă niciun fel de negociere, apli- când principiul acceptă prețul impus și bucură-te că ai ce transporta. Este o situație care implică probleme de natură economică, la care trebuie să te adaptezi.”
Suntem români. Este de la sine înțeles că lucrăm mai ieftin!
Totul se întâmplă în condițiile în care, în mod automat, companiile ro- mânești trebuie să lucreze la tarife mai mici decât cele din vest. Este de la sine înțeles! Și nu doar în zona de transport.
„În Europa, se practică diferențe semnificative, în funcție de țara de pro- veniență a furnizorului. Suntem primii care sunt dați la o parte, iar firmele din occident își apără interesele. Este vorba despre o nedreptate istorică, socială,
   George Niță, managing director Holleman România
„Am avut, în ultimul timp, surpriza de a primi la interviurile de angajare șoferi bine pregătiți. Am luat decizia să particip la interviurile cu șoferii și, încă de la început, le explic ce se întâmplă în firmă, ce pași trebuie urmați, ce instructaje se fac și cum putem lucra bine împreună. Dacă avem bun simț și cei 7 ani de acasă și părțile își fac treaba, lucrurile merg înainte. Cheia este să fim cu toții profesioniști, șoferi sau dispeceri.”
septembrie 2020 .......................................................................................................................................... 19
 PIAȚĂ ȘI COMPANII
















































































   17   18   19   20   21