Page 30 - Revista Ziua Cargo
P. 30

S-A DESCHIS PTF BORȘ II
Autostrada A3 (România),
conectată la M4 (Ungaria)
La începutul lunii septembrie, a fost deschis Punctul de Trecere a Frontierei (PTF) Borș II-Nagykereki, nou construit, precum
și primii 5,3 km de autostradă finalizați anul acesta:
sectorul Biharia-Borș al Autostrăzii A3 Transilvania, ce face interconectarea cu Autostrada M4 din Ungaria.
  M inistrul Transporturilor, Lucian Bode, promite să dea, însă, în circulație, până la sfârșitul lui septembrie, și porțiunea de auto-
stradă Iernut-Chețani.
„În această lună, vom da în trafic
25 de kilometri din Autostrada Transil- vania. După cei 5,3 kilometri între Bi- haria și Borș, urmează cei 18 kilometri din secțiunea Iernut-Chețani. Vreau, cu această ocazie, să felicit antrepre- norul pentru modul impecabil în care a derulat acest contract”, a declarat ministrul transporturilor.
Noua porțiune de autostradă por- nește la nord de Oradea și a fost con- struită de românii de la Trameco (Selina)-Vahostav-SK-Drumuri Bihor- Drum Asfalt-East Watter Drillings. Contractul, în valoare de circa 145,7 milioane de lei, a fost semnat de CNAIR, în decembrie 2018, cu un termen de 19 luni pentru proiectare și execuție. Lucrările de construire au început în 13 aprilie 2019.
Al 12-lea PTF cu Ungaria
Cât privește PTF Borș II-Nagy- kereki, este cel de-al 12-lea punct de trecere a frontierei deschis pe relația cu Ungaria. Este construit de partea ungară, la circa 700 de metri pe terito- riul acestei țări, și are 10 benzi pe fiecare sens, intrare și ieșire, respec- tiv patru pentru autoturisme, două pen- tru autocare și patru pentru automar- fare.
Pentru a deservi non-stop cele 20 de artere, Poliția de Frontieră a supli- mentat personalul cu 150 de polițiști de frontieră, aducând acasă angajații bihoreni care au lucrat în alte inspec- torate.
PTF Borș II-Nagykereki funcționea- ză zilnic și beneficiază de dotări mo- derne. Înainte de a ieși din România, de-o parte și de alta a autostrăzii s-au construit două parcări. La ieșirea din țară, în parcare, se efectuează opera- țiunile de cântărire a automarfarelor și se pot achiziționa vignete.
Selina va construi și tronsonul Chiribiș-Biharia
Constructorul român Selina va rea- liza și tronsonul 3C2 Chiribiș-Biharia, în lungime de 28,55 kilometri. Contrac- tul a fost semnat pentru 326,5 milioane de lei, iar lucrările vor debuta în primă- vară, după proiectare.
Pentru cel de-al treilea tronson al Autostrăzii A3 Transilvania, ce se dez- voltă în județul Bihor, Suplacu de Barcău-Chiribiș, de 26,35 kilometri, urmează să fie lansată licitația.
Încă 30 de kilometri, atribuiți
O asociere de firme românești, Spedition UMB-Tehnostrade-Electro- montaj, a câștigat licitația pentru pro- iectarea și execuția subsecțiunilor Nădășelu-Mihăiești (17 km) și Mihăiești- Zimbor (13 km) din Autostrada Transilva- nia, cu o ofertă de 1,39 miliarde de lei, fără TVA, informează CNAIR.
Durata contractului este de 36 de luni, din care 12 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție a lucră- rilor, cu 60 de luni garanție.
Ministrul Bode: niciun tronson blocat
Lucian Bode a arătat că „niciun tronson din Autostrada Transilvania nu mai este blocat, în acest moment”.
Cât despre situația proiectelor de infra- structură, ministrul a precizat: „În acest moment, sunt în execuție 25 de kilo- metri de autostradă, mă refer la Tg. Mureș-Ungheni, respectiv Chețani- Câmpia Turzii, avem 30 de kilometri atribuiți și curg cele 10 zile perioadă de contestație, 55 de kilometri au sem- nate contractele de proiectare și exe- cuție, iar 67 de kilometri se află în pro- cedură de achiziție publică.”
875,5 milioane
de euro
de la CE,
pentru Autostrada Sibiu-Pitești
Comisia Europeană a aprobat alocarea a 875,5 milioane de euro, de la Fondul de Coeziune, pentru con- struirea primului lot (Sibiu-Boița), de 13,17 kilometri, al Autostrăzii Sibiu- Pitești. Lucrările au început în martie și sunt executate de PORR Construct. Contractul, cu o valoare de 613 mili- oane de lei, fără TVA, prevede proiec- tarea în 12 luni și construirea în 3 ani.
Autostrada Sibiu-Pitești va avea 122 de kilometri și va traversa Munții Carpați, asigurând o legătură neîntre- ruptă de-a lungul României, de la Portul Constanța, până la Vama Nădlac, astfel că va permite o mai bună conectivitate de-a lungul coridorului Rin-Dunăre.
Magda SEVERIN
magda.severin@ziuacargo.ro
  ACTUALITATE
30............................................................................................................................................ septembrie 2020

































































   28   29   30   31   32