Page 37 - Revista Ziua Cargo
P. 37

    noi, iar, în 1997, erau foarte puține astfel de camioane în țară. Date teh- nice, piese – erau lucruri noi și încer- cam să pun în practică partea de teorie cu realitățile unei firme”, a pre- cizat Gabi Mircean.
Transport și comercializare camioane
În 1997, începuseră deja discuțiile pentru preluarea reprezentanței DAF în România, iar cele două activități au funcționat, o perioadă, la comun.
Deși un departament important, transportul nu reprezenta activitatea principală a companiei, accentul fiind pus în primul rând pe comercializarea camioanelor și pe service.
„Transportul era tratat cu mai pu- țină atenție în cadrul grupului, pentru că genera cifra de afaceri mai mică și, de asemenea, un profit mai mic, comparativ cu ceea ce însemnau im- portul și dealerii DAF”, a explicat Gabi Mircean.
Până în 2007, autorizațiile perma- nent insuficiente și dezechilibrele im- portante dintre importuri și exporturi (se mergea uneori gol pe un sens) erau compensate de tarifele mari de transport. Iar dezvoltarea a fost asigu- rată de reinvestirea profitului, an de an.
„Este semnificativ faptul că, în 1997, cei doi acționari români aveau ca mașini personale Peugeot 205. BMW Seria 5 sau Audi Allroad au apărut abia după 2005. Resursele fi- nanciare au fost direcționate în tota- litate către dezvoltarea companiei, fără dividende scoase sau mașini scumpe cumpărate”, a arătat Gabi Mircean.
Un alt aspect specific acelor ani este utilizarea trenului, având în ve- dere penuria de CEMT-uri. „Am fost nevoiți să lipim foarte multe prelate, din această cauză. Prelatele se gău- reau din cauza arcului electric generat de linia de înaltă tensiune”, și-a amintit Gabi Mircean.
Încă de la început, compania și-a dorit să facă lucrurile „altfel” și, încă din 1995, un avantaj competitiv impor-
tant a fost legat de organizarea de grupaje și folosirea de camioane cu remorcă.
Sigur, acest model de business, a fost inspirat de firma „mamă”, din Țările de Jos.
„Ad van Wijk avea experiența ca- mionului cu remorcă și a grupajelor, fiind, la acel moment, unul dintre puținii care ofereau asemenea soluții. Iar tarifele erau pe măsură, mai ales că era vorba și despre operațiunile vama- le”, a explicat directorul general Lo- gistic E van Wijk.
Dificultățile tranziției
În 2007, Gabi Mircean preia con- ducerea activității de transport, având la dispoziție un buget de investiții de 10 milioane de euro.
„Inițial, am spus că, dacă acționarii nu au ce face cu banii, nu au decât să îi îngroape în transport. Nu am crezut, atunci, că transportul poate fi un business semnificativ. Ceea ce m-a convins, însă, a fost legat în primul rând de istorie. Compania din Țările de Jos funcționa din 1948 și familia van Wijk nu va renunța niciodată la afacerea de transport, indiferent ce se va întâmpla, fiind deja o tradiție. Totuși, deși știam să repar un camion cu ochii închiși și o șurubelniță în mână, nu știam nimic despre afacerea de transport și logistică”, a arătat Gabi Mircean.
Cu 120 de angajați, cei mai mulți șoferi, și o flotă de peste 80 de cami- oane, lucrurile păreau promițătoare. Totuși...
„Primul an a fost foarte greu, pen- tru că nimeni nu dorea să îmi explice cum se desfășurau lucrurile. Îmi amin- tesc cum mă uitam pe un fișier Excel care conținea planificarea, avea cifre și culori (fiecare culoare însemna ceva) și, deși întrebam ce înseamnă fiecare element, tot timpul mi se răs- pundea că sunt aspecte pe care eu nu trebuie să le știu, că nu sunt treaba mea. Bineînțeles, știam că eu singur trebuia să stabilesc care este treaba mea”, a arătat Gabi Mircean.
Așa arătau atunci lucrurile în trans- porturi – în momentul în care aveai informațiile, dețineai puterea și puțini oameni erau dispuși să renunțe la putere.
   Angajați: 410 Flotă: 180 Depozite logistice:
3 (Cluj-Napoca, București-2)
Cifră de afaceri 2019: 156.568.335 lei (CA netă)
 septembrie 2020 .......................................................................................................................................... 37
Gabi Mircean, director general Logistic E van Wijk:
„O hotărâre care nu a fost
niciodată încălcată este legată
de înregistrarea corectă/legală
a tuturor veniturilor. Practic, încă
de la început, s-a lucrat doar la alb.”
 PIAȚĂ ȘI COMPANII






































































   35   36   37   38   39