Page 38 - Revista Ziua Cargo
P. 38

   Corina Fulea, director comercial Logistic E van Wijk:
„La angajare, căutăm în primul rând omul, și nu profesionistul. Căutăm coloana vertebrală și gândirea pe termen lung.”
PIAȚĂ ȘI COMPANII
 Câștigarea încrederii între membrii echipei
În lumea transporturilor, nu repre- zintă un fenomen rar întâlnit formarea de grupuri de interes în interiorul fir- melor – legături personale între plan- neri și șoferi. Și nu este ușor să des- trami aceste legături, existând riscul ca activitatea să se blocheze.
Astfel, încet dar sigur, echipa de ma- nagement a companiei s-a schimbat.
La debutul crizei, Logistic E van Wijk era o companie stabilă, cu o bună capacitate de a investi. În plus, be- neficia de un nume pe piață. Flota ajunsese deja la 90 de camioane, ju- mătate din cea deținută astăzi.
„2008, 2009 au fost ani cu creștere pentru noi. Am avut și norocul că eram, la acea vreme, specializați pe industria ușoară (mobilă), segment puțin afectat de criză”, a arătat Gabi Mircean.
Merită menționat și faptul că, în 2009, exista deja un departament comercial.
„Am apreciat, încă de la angajare, echipa puternică și imaginea bună pe care compania o avea pe piață. Am putut verifica acest aspect, sunând la un număr foarte mare de potențiali clienți noi. Rar se întâmpla ca ușa să nu fie deschisă, chiar dacă era vorba de un prim contact pentru transmiterea unei oferte”, a arătat Corina Fulea, di- rector comercial Logistic E van Wijk.
Înaintea pieței
Pasiunea pentru matematică a directorului general a dus la dorința de a putea cunoaște cu precizie structura costurilor și impactul pe care l-ar avea fiecare decizie.
Astfel, a urmat, în 2012, implemen- tarea soluției IT integrate și, astăzi, managementul companiei are o ima- gine în timp real a performanțelor ac- tivității.
De asemenea, s-a putut trece la conectarea câștigurilor angajaților cu performanțele companiei. Iar acest sistem a avut numeroase efecte be- nefice, printre care și reducerea timpu- lui efectiv petrecut de angajați la birou. Astăzi, deși angajații companiei nu lucrează peste ora 18:00, rezultatele sunt cele scontate.
„Nu poți atinge niciodată așteptă- rile angajaților, pentru că este firesc ca fiecare să își dorească mai mult, dar cred că și aici putem măsura suc- cesul prin fluctuația de personal. Și la nivel de personal TESA avem fluctuații de sub 3%. La șoferi acest procent
este între 12 și 15%, depinzând de ani”, a completat Gabi Mircean.
În 2020, a apărut pandemia... În primul semestru al acestui an, cifra de afaceri a scăzut cu 9,6% față de 2019, iar ținta companiei este ca, pen- tru întregul an, să înregistreze o scă- dere de doar 7,5%.
Însă există și o importantă parte pozitivă.
„Pandemia a fost cel mai bun liant care putea să apară pentru firma noastră. Am simțit, în toate departa- mentele, solidaritatea colegilor, faptul că suntem împreună și încercăm să ne ajutăm unii pe alții”, a explicat directorul general Logistic E van Wijk.
Viitorul înseamnă, pentru compa- nia clujeană, continuarea investițiilor în dezvoltarea soluțiilor IT și urmărirea cu atenție a tendințelor din piață.
„Într-un interval de timp nu foarte lung, vom ajunge la plata angajaților pe oră, urmărind și tendințele din occident. Va reprezenta o mare provocare, însă trebuie să ne plătim oamenii pentru mun- ca lor. În plus, o plată corectă a șoferilor trebui să aibă în vedere orele lucrate în weekend, noaptea sau compensarea lor cu timp liber”, a explicat Gabi Mircean.
Logistic E van Wijk va continua să țintească nișele, încercând, în perma- nență, să ofere clienților soluții diferite față de restul pieței.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
 38............................................................................................................................................ septembrie 2020










































































   36   37   38   39   40