Page 44 - Revista Ziua Cargo
P. 44

#tbt 10 ani
Lumea noastră,
în septembrie
2010
În „episodul” din această lună al seriei RETRO, ne îndreptăm atenția asupra evenimentelor ce au marcat borne importante, în luna septembrie a anului 2010.
  RETRO
E conomia românească și domeniul transporturilor se confruntau, în continuare, cu problemele cauzate de criză. Rezultatele parțiale ale rubricii „Întrebarea
lunii”, lansate de ZIUA CARGO, și anume dacă afacerea operatorului va mai rezista până la sfârșitul anului, arată că 35% dintre respondenți se așteptau să dispară, 34% să reziste, dar cu reorganizare, 29% chiar se aflau în dez- voltare, iar numai 2% preconizau că nu vor avea probleme.
Din editorialul Ralucăi Mihăilescu, identificam situația de totală incertitudine din domeniul transporturilor. „Între victimele «crizei» sunt mulți cei care merită o soartă mai bună. Dar sunt mulți și cei care lucrează incorect, merg la dumping și trag țepe monumentale partenerilor de afaceri din diferite domenii. Bineînțeles, în orice pădure au existat, sunt și vor exista mereu uscături, iar criza nu poate curăța piața de una singură de tot ceea ce înseamnă incorecti- tudine.”
Legislație
Eusebiu Pistru
• În sfârșit, era modificată Legea Transporturilor. Au fost prelungite programele de transport persoane în trafic județean și interjudețean, s-au impus condiții suplimentare la licențierea caselor de expediții și s-a creat un registru electronic al conducătorilor auto, noutățile fiind prezentate de Eusebiu Pistru, secretar de stat în Ministerul Transpor- turilor și Infrastructurii, în 2010. Printre altele, amintim intro- ducerea scrisorii de garanție bancară de 50.000 de euro pentru casele de expediții.
• Se „punea la cale” înființarea unui patronat al expe- ditorilor români, „Pentru că acum, mai mult ca oricând, este nevoie de acesta. Anul trecut, MTI a făcut ce a dorit
cu legislația privind casele de expediții”, spunea avocatul George Iacob-Anca, susținând cauza.
• Ordonanța 27 din 30 august 2010, care modifica Legea Transporturilor, stipula prelungirea programelor de transport în trafic județean și interjudețean până la data de 30 aprilie 2013, introducând o serie de elemente noi privind transportul de persoane, printre altele, faptul că, la întocmirea programelor de transport rutier public de persoane în trafic județean și interjudețean, să fie consultate și organizațiile patronale reprezentative.
Piață
• ZIUA CARGO prezenta, în detaliu, cele 7 companii de transport pregătite să concureze în cadrul primei ediții a concursului Romanian Transport Company of the Year (RTCY) – Aquila, Com Divers Auto, GTI Logistic, Groep H.Essers, Ștefi Spedition, OTZ Logistics Grup și Vectra Internațional.
• Asistam la lansarea bursei www.etfm.eu, care promitea să rezolve toate nemulțumirile pe care inițiatorul ei, Sandu Bucuroaia, le-a avut în calitate de utilizator cu experiență al platformelor similare. După ani, constatăm că a dispărut așa cum a și aparut.
   44 .......................................................................................................................................... septembrie 2020
















































































   42   43   44   45   46