Page 47 - Revista Ziua Cargo
P. 47

   De asemenea, conform dispoziți- ilor art. 102 pct. 23 din OUG 195/2002 – Codul rutier, aplicabile la nivel națio- nal, fapta constând în „aruncarea, lă- sarea ori abandonarea pe drumul pu- blic de obiecte, materiale, substanțe sau vehicule, după caz” constituie con- travenție și se sancționează cu 9-20 puncte-amendă (adică o sumă cuprin- să între 1.305 și 2.900 lei).
Responsabilizare colectivă
„Noi dorim responsabilizarea cetă- țenilor acestei țări, care trebuie să în- țeleagă faptul că, pentru a trăi într-o țară curată și civilizată, este nevoie și de implicarea lor, iar schimbările mari nu se produc peste noapte, ci necesită multă muncă și voință din partea tutu- ror. În același timp, noi solicităm auto- rităților publice competente să exercite atribuțiile pe care le au în acest do- meniu, precum și să responsabilizeze cetățenii cu privire la obligația de res- pectare a dispozițiilor legale privind păs- trarea curățeniei în mediul în care trăim, inclusiv prin aplicarea amenzilor contra- venționale” a spus Marian Rădună.
Inițiatorii acestui proiect civic nu s-au rezumat doar la puterile proprii,
ci au găsit sprijin la Inspectoratul Ge- neral al Poliției Române, care a reac- ționat pozitiv și s-a alăturat campaniei, pentru început, prin afișarea sloganului „Nu arunca chiștoace. Strada nu e scrumieră” pe panouri media atât în București, cât și în Cluj-Napoca. De asemenea, flyer-ul campaniei a fost afișat în 5.000 de secții de poliție, la nivel național, urmând ca, pe viitor, Inspectoratul General al Poliției Române să se implice și în alte acțiuni de susținere ale campaniei. De men- ționat că ceea ce a însemnat costuri de producție și imprimare a colantelor nu s-a realizat din fondurile instituției publice, ci a fost o sponsorizare din partea companiei British American Tobacco România.
Mobilizarea continuă
A urmat o serie de acțiuni de strâns chiștoace, inițiate pe Facebook, acțiuni care au fost prezentate la posturile naționale de televiziune din România. Succesul acestora i-a făcut pe inițiatori să meargă mai departe, iar din ce în ce mai mulți parteneri au început să apară. Pe lângă IGPR și BAT România, și FAN Courier a imprimat 2.000 de stickere cu mesajul campaniei, pe care
le-a lipit pe tot atâtea mașini aparținând companiei. La fel au procedat și Altec Logistic, Cartrans, XPO Logistics, Dr. Reddy’s, FaceFood Romania etc.
Cei de la BAT România și-au con- tinuat implicarea în proiect și au su- portat producția a 6.000 de scrumiere de buzunar, dedicate campaniei, ce au fost deja distribuite către fumători, la diverse evenimente publice ce au avut loc.
Acțiunile au continuat la diverse evenimente, la mare, la munte, la fes- tivaluri, crescând, astfel, publicul atins, care a recepționat pozitiv mesajul.
Doar o comunitate mare poate produce o schimbare, atât la nivelul mentalității colective, cât și la nivelul comportamentului oamenilor din co- munitate. „Știm că suntem doar doi oameni, ajutați de câțiva prieteni, din când în când, dar noi credem în pu- terea fiecăruia dintre noi de a schimba ceva. Noi credem că merităm cu toții să trăim într-o țară mai curată și mai civilizată, așa încât îi invităm pe toți cei care simt la fel ca noi să nu rămână indiferenți,” spun Răzvan Bușuleanu și Marian Rădună.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro
  septembrie 2020 .......................................................................................................................................... 47
 ACTUALITATE




















































































   45   46   47   48   49