Page 16 - Demo
P. 16

 (Încă) am MARFĂ
(și) caut TRANSPORT
Desfășurată, anul acesta, în condiții inedite, generate de o pandemie care ne-a dat, tuturor, planurile peste cap, într-un fel sau altul, conferința ZIUA CARGO „am MARFĂ, caut TRANSPORT”, aflată la cea de-a noua ediție, și-a propus, ca de fiecare dată,
să constituie cel mai atractiv punct de întâlnire al cererii cu oferta, de pe această piață, atât de greu afectată de tot felul
de evenimente (cel mai adesea) incontrolabile.
  A stfel, pentru prima dată online, tradiționala conferință a dorit să aducă în atenția tuturor as- pecte legate de modul în care s-a mo- dificat relația între furnizorii și benefi- ciarii de transport în contextul actual, precum și cerințele unora dintre cei mai mari clienți de transport din România. Mai avem marfă? În ce mod căutăm
transport?
Gino Laios, senior manager corporate security market & fleet safety-EU Region, Philip Morris International
„Am dorit să nu punem o presiune suplimentară asupra transportatorilor.”
„Nu am identificat un tipar special în ceea ce privește volumele, în pe- rioada pandemiei. Nici tiparul de sezo- nalitate nu s-a schimbat foarte tare, în condițiile actuale. Singura mică schim- bare a ținut de cele câteva zile de situații specifice, la anumite granițe, atunci când transporturile au fost întâr- ziate.
În ceea ce privește modalitatea în care lucrăm cu operatorii de transport, organizăm licitații și încercăm să ne concentrăm, lucrând cu anumiți furni- zori, care au capacitatea de a acoperi diverse geografii. Punem accent din ce în ce mai mult pe parteneriatele cu furnizorii locali, atâta timp cât oferă conformitate cu standardul de secu- ritate înalt pe care îl solicităm. TAPA este un standard util, în acest context, care devine din ce în ce mai solicitat, atunci când vorbim de transporturi cu valoare mare și cu un volum destul de mic. Am văzut, în România, semne interesante, iar furnizorii încep din ce în ce mai mult să înțeleagă necesita- tea implementării acestui standard și să capete curaj în această privință. De obicei, îi selectăm, dintr-un număr mare de furnizori, pe aceia care se încadrează în anumite criterii. Flota contează, capacitatea de a acoperi anumite rute, atât rapid, cât și econo- mic, și nu în ultimul rând, așa cum am subliniat, partea de securitate.
Pachetul Mobilitate 1 încă nu ne-a afectat activitatea, dar este un element la care ne uităm cu îngrijorare, mai ales din perspectiva pauzelor în afara cabinei camionului, marfa fiind mult mai expusă, în acest fel.
În plus, o problemă pe care o a- vem în Europa, de foarte mult timp, este lipsa parcărilor securizate, iar ata- curile au crescut, în timpul pandemiei.
În privința ITP și a asigurărilor, acestea se solicită atunci când se con- tractează serviciul, fiind o obligativitate contractuală. Ținem să ne asigurăm că oamenii care lucrează cu noi și noi, la rândul nostru, nu facem niciun lucru care poate să pună viața cuiva în peri- col, în acest proces. Atunci când fa- cem auditul de securitate, avem inclu- siv discuții cu șoferii despre aceste
aspecte, solicităm rapoarte, pentru a ne da seama dacă se respectă timpii de conducere și odihnă.
Nu au apărut schimbări la nivelul tarifelor și am dorit să nu punem o presiune suplimentară asupra trans- portatorilor și, în general, a furnizorilor noștri. Pandemia a venit cu niște chel- tuieli și de o parte, și de cealaltă și ne-am dat seama că, dacă dorim să rămânem într-o relație comercială sănătoasă și benefică de ambele părți, va trebui să găsim modalități de a re- zolva orice presiune exterioară necon- trolabilă.”
Nicolae Cișmașu, supply market manager FrieslandCampina „Calitatea rămâne pe primul plan.”
„FrieslandCampina este o compa- nie olandeză care deține, în România, două fabrici, în Cluj și în Târgu Mureș, și produce mai multe branduri, princi- palul fiind Napolact. Dispunem de două centre de distribuție, în Târgu Mureș și București, și de 14 puncte de cross-docking. Pe zona de distri- buție, folosim doar temperatură con-
 PIAȚĂ ȘI COMPANII
 16 ............................................................................................................................................ octombrie 2020















































































   14   15   16   17   18